لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۷

اجلاس رهبران اروپایی برای مقابله با بحران مالی


رهبران کشورهای اروپايی عضو اتحاديه يورو، روز يکشنبه، به منظور دست يافتن به مشی مشترک برای مقابله با بحران مالی جهان، در پاريس ديدار و گفت و گو می کنند.(عکس: epa)
رهبران کشورهای اروپايی عضو اتحاديه يورو، روز يکشنبه، به منظور دست يافتن به مشی مشترک برای مقابله با بحران مالی جهان، در پاريس ديدار و گفت و گو می کنند.(عکس: epa)

رهبران کشورهای اروپايی عضو اتحاديه يورو، روز يکشنبه، به منظور دست يافتن راه حلی مشترک برای مقابله با بحران مالی جهان، در پاريس ديدار و گفت و گو می کنند.


کريستين لاگارد، وزير دارايی فرانسه، روز شنبه، ساعاتی پيش از ترک واشينگتن به مقصد پاريس به خبرنگاران گفت: رهبران اروپا بايد از مذاکره و گفت و گو فراتر بروند و راه حلی هايی عملی برای مقابله با بحران مالی پيشنهاد کنند و آْنها را به مرحله اجرا درآورند.


بشنوید:
نشست پاريس چه تاثيري مي تواند بر بحران مالي بين المللي داشته باشد؟
فریدون خاوند (تحلیلگر اقتصادی) پاسخ می دهد
مدیا - رئال

وی افزود: رهبران اروپا بايد پيش از باز شدن بازارهای بورس در روز دوشنبه، جزئيات طرح خود را اعلام کنند.


نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه، و آنگلا مرکل، صدراعظم المان، روز شنبه با يکديگر در فرانسه ملاقات و اعلام کردند که تصميماتی را در رابطه با بحران مالی اتخاذ کرده اند.


گوردون براون، نخست وزير بريتانيا، نيز با اينکه کشورش عضو حوزه يورو نيست، روز يکشنبه در پاريس با نيکلا سارکوزی و رهبران اروپا ملاقات می کند.


روزنامه « ساندی تايمز»، چاپ لندن، اعلام کرد: دولت اين کشور روز دوشنبه به نجات چهار بانک اين کشور از جمله بارکليز و اچ بی او اس می شتابد.


دولت بريتانيا حدود ۸۶ ميليارد دلار را برای کمک به موسسات مالی اين کشور مهيا کرده است.



هشدار صندوق جهانی پول


صندوق بين المللی پول پس از آنکه کشورهای گروه جی هفت موفق به اتخاذ استراتژی واحدی برای مقابله با بحران مالی نشدند، اعلام کرد: زمان کوتاهی برای مقابله با بحران وجود دارد.

رييس صندوق بين المللی پول روز شنبه هشدار داد: نظام مالی جهانی بر لبه فروپاشی قرار گرفته و اقدامات بيشتری برای مبارزه با بحران لازم است.


دومينيک استروسکان، رييس صندوق بينالمللی پول، پس از گفت وگو با مسئولان اقتصادی کشورهای گروه هفت گفت: مقام های آمريکا و اروپا اقدامات فراوانی انجام داده اند، اما هنوز به هدف خود برای بازگرداندن ثبات به بازارها و تقويت اعتماد در سرمايه گذاری دست نيافته اند.


رييس صندوق بين المللی پول روز شنبه همراه با وزيران دارايی هفت کشور صنعتی جهان (آمريکا، کانادا، فرانسه، آلمان، بريتانيا، ايتاليا و ژاپن) در کاخ سفيد با جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، ديدار کرد.


آقای بوش پس از اين ديدار گفت: اطمينان دارد کشورهای صنعتی جهان برای حل بحران جاری با يکديگر همکاری خواهند کرد.


XS
SM
MD
LG