لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۰

قوه قضاییه ایران بازداشت حسین درخشان را تایید کرد


حسین درخشان در جریان سفر به اورشلیم (بیت المقدس). (عکس: وبلاگ شخصی)
حسین درخشان در جریان سفر به اورشلیم (بیت المقدس). (عکس: وبلاگ شخصی)

قوه قضاييه روز سه شنبه تاييد كرد كه حسين درخشان، وبلاگ نويس ايرانى – كانادايى در بازداشت به سر مى برد و يكى از اتهام هاى او مسائلى است كه در رابطه با ائمه اطهار مطرح كرده بود.


عليرضا جمشيدى، سخنگوى قوه قضاييه، به خبرنگاران در تهران گفته است: اين پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتى است و وى در بازداشت به سر مى برد.


وى افزود: از جمله اتهامات وى، مسائل و مواردى است كه در رابطه با «ائمه اطهار» مطرح شده بود و وى اكنون در اختيار دادگاه انقلاب است.


نشريات كانادايى ماه پيش خبر دادند، حسين درخشان كه تابعيت دو گانه ايرانى – كانادايى دارد روز اول نوامبر (دهم آبان ماه) در ايران بازداشت شده است.


آقاى درخشان كه در سال هاى گذشته در خارج از ايران به سر مى برد در مهرماه سال جارى به تهران بازگشت و در وبلاگ شخصى خود اعلام كرد كه قصد دارد در ايران بماند.


به رغم گذشت دو ماه از بازداشت اين وبلاگ نويس، خانواده او و مقام هاى قضايى در باره شايعات مربوط به دستگيرى وى سكوت كرده بوده اند.


بيان «مسائلى در باره ائمه اطهار» كه در اظهارات سخنگوى قوه قضاييه اعلام شد ظاهرا به برخى نوشته هاى آقاى درخشان درباره امام سوم شيعيان و امام زمان باز مى گردد كه او در وبلاگ خود مطرح كرده بود.


پيشتر برخى از دوستان آقاى درخشان كه مى گويند با خانواده او در ارتباط هستند اتهام اصلى وارده به او را سفر به اسرائيل عنوان كردند كه بر اساس قوانين جمهورى اسلامى ممنوع است.


طرح اتهام تازه؟


سخنگوى قوه قضاييه در سخنان خود به زمان و مكان بازداشت حسين درخشان اشاره اى نكرد و مشخص نيست كه چه زمانى دادگاه اين وبلاگ نويس برگزار خواهد شد.


بيان «مسائلى در باره ائمه اطهار» كه در اظهارات سخنگوى قوه قضاييه اعلام شد ظاهرا به برخى نوشته هاى آقاى درخشان درباره امام سوم شيعيان و امام زمان باز مى گردد كه او در وبلاگ خود مطرح كرده بود.


حسين درخشان در يكسال اخير و پس از اظهار تمايل براى بازگشت به ايران از سوى وبلاگ نويسان ايرانى متهم شد كه مواضع سياسى خود را تغيير داده و به سمت دولت محمود احمدى نژاد و سياست هاى وى در عرصه داخلى و خارجى گرايش پيدا كرده است.


وى از آقاى احمدى نژاد به اين دليل حمايت كرد كه به گفته او، «مقابل غرب ايستاده است و از حق هسته اى ايران دفاع مى كند.»


آقاى درخشان همچنين با انتقاد از آمريكا و اسرائيل، اين كشورها را متهم كرد كه به دنبال تغيير رژيم در ايران هستند.


او به اعتبار پيشگامى در وبلاگ نويسى، مورد استقبال محافل اسرائيلى قرار گرفت و در سفرى به كشور اسرائيل در سال ۲۰۰۶ در سمينارى تحت عنوان «اصلاحات، اپوزيسيون و منازعات در خاورميانه» در موضوع «وبلاگ نويسى، يك راه واقعى براى مخالفت در خاورميانه» شركت كرد.


در سال هاى اخير، مقام هاى امنيتى ايران بارها وبلاگ نويس هاى ايرانى را به اتهام اقدام عليه امنيت ملى بازداشت كرده اند و براى ايجاد مانع در دسترسى كاربران به سايت هاى اينترنتى، بسيارى از پايگاه هاى اينترنتى و وبلاگ هاى منتقد جمهورى اسلامى را فيلتر كرده اند.


XS
SM
MD
LG