لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۶

رئیس پلیس راهور: تاکسی‌های اینترنتی فاقد مجوز جریمه می‌شوند


استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در تهران افزایش چشمگیری یافته است و آژانس‌ها و تاکسی‌های عادی با مشکل روبه ‌رو شده اند.
استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در تهران افزایش چشمگیری یافته است و آژانس‌ها و تاکسی‌های عادی با مشکل روبه ‌رو شده اند.

حسین مهری، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، روز دوشنبه ۲۵ بهمن از جریمه تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی «فاقد مجوز» خبر داد.

به گزارش وب سایت نسیم‌ آنلاین٬ حسین مهری گفت: این گروه از تاکسی‌های اینترنتی فاقد مجوز ۳۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه «وظیفه ساماندهی و جابجایی بار و مسافر درون شهری بر عهده شهرداری‌ها و در برون شهرها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است» افزود: فعالیت تاکسی‌ها باید زیر نظر این دو مجموعه باشد.

این مقام نیروی انتظامی٬ ضمن آنکه مرجع ممنوع بودن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی فاقد مجوز را «شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی» اعلام کرد، گفت: به دنبال مکاتباتی درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با وزارت کشور٬ قرار است در جلسه‌ای در شورای هماهنگی عالی ترافیک کشور٬ در این زمینه تصمیم‌ نهایی اتخاذ شود.

بر اساس گزارش ها، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در تهران افزایش چشمگیری یافته است و به علت در دسترس بودن و خدمات و قیمت مناسب‌ آنها٬ کسب ‌و کار آژانس‌ها و تاکسی‌های عادی با مشکل روبه ‌رو شده است.

با اینکه شرکت‌هایی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند ثبت قانونی شده‌اند٬ ولی اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران این سرویس‌ها را غیر قانونی می‌داند و خواستار آن است تا این سرویس‌ها زیر چتر این اتحادیه وارد شوند و از قیمت‌های این اتحادیه پیروی کنند.

در این ارتباط، قاسم قربانیخواه، رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران، درباره این سرویس‌ها گفته است: «اتحادیه اتومبیل کرایه تهران به دلیل شکایات متعددی که از این شرکت‌ها به اتحادیه شده سعی دارد این دسته از ارائه‌دهندگان خدمات را تحت پوشش خود درآورد.»

با همه گیر شدن تاکسی‌های اینترنتی در تهران ، تاکسی داران از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته اند جلوی تاکسی‌های اینترنتی را در ایران بگیرد که وزیر ارتباطات با غیر منطقی دانستن این خواسته گفته است کسب و کارهای سنتی نمیتوانند جلوی فناوری را بگیرند.

اسنپ آبان ماه سال ۹۳ راه اندازی شد و این روز‌ها با بیش از دو سال سابقه کار، چند هزار راننده و چند صد هزار مسافر از اپلیکیشن این شرکت استفاده می‌کنند.

XS
SM
MD
LG