لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۹

مافیای مالی ژنرال‌ها؛ رمزگشایی از فایل افشا شده فرمانده وقت سپاه


طی ۴۹ دقیقه و ۱۶ ثانیه، فایل صوتی جلسه محرمانه فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ که به‌طور اختصاصی توسط رادیو فردا افشا شده، بر بسیاری از اتهامات موجود مُهر تایید می‌زند و زوایای جدید و پنهانی را از هزارتوی قدرت بلامنازع نظامی، سیاسی، اقتصادی حکومت برایمان به تصویر می‌کشد.

این فایل، سند بی‌سابقه‌ای است از وجود فساد گسترده، نزاع بر سر قدرت، رقابت در پروژه‌های هزار میلیاردی، یارکِشی، باندبازی و لاپوشانی تخلفات در بالاترین سطح فرماندهی سپاه پاسداران؛ سندی که پرده از روابط مافیایی موجود در شبکه‌ای از ژنرال‌ها بر می‌دارد.

ساعت ششم - مافیای مالی ژنرال‌ها؛ رمزگشایی از فایل افشا شده فرمانده وقت سپاه
please wait

No media source currently available

0:00 0:53:12 0:00
لینک مستقیم

بخش اعظم فایل صوتی که رادیو فردا به آن دست یافته، به جلسه محرمانه و گفت‌وگوی محمدعلی (عزیز) جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون وقت اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۷ درباره فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران اختصاص دارد. در این فایل صوتی از جمله به نقش مستقیم محمدباقر قالیباف، از فرماندهان سابق سپاه، شهردار وقت تهران و رئيس فعلی مجلس ایران، جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه و حسین طائب، رئيس سازمان اطلاعات سپاه و قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه در این پرونده فساد اشاره شده است.

یکی از مهم‌ترین نکات این سند، نخستین اشاره مستقیم به ارتباط نزدیک قاسم سلیمانی سرباز محبوب رهبر جمهوری اسلامی است با پرونده‌های تخلفات مالی کلان و متهمان آن.

در این برنامه، به رمزگشایی از فایل محرمانه ملاقات فرمانده وقت سپاه می‌پردازیم.

کارشناس این برنامه رضا حقیقت نژاد همکار رادیو فرداست که مطالعات، تحقیقات و مقالات پژوهشی زیادی را درباره ساختار و معادلات قدرت در سپاه پاسداران داشته و فایل اخیر را بررسی و تحلیل کرده است.

XS
SM
MD
LG