لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۸

خداحافظی ده‌ها اصله درخت گیلاس با جشنواره شکوفه‌های واشینگتن دی‌سی


نمایی از شکوفه‌های گیلاس شهرواشینگتن دی سی
نمایی از شکوفه‌های گیلاس شهرواشینگتن دی سی

همزمان با آغاز جشنواره شکوفه‌های گیلاس در واشینگتن دی سی، سرویس پارک ملی اعلام کرد حدود ۱۴۰ اصله درخت گیلاس ژاپنی در کناره رودخانه «پوتومک» و در نزدیکی «نشنال مال» در سال جاری قطع خواهند شد.

جشنواره شکوفه‌های گیلاس واشینگتن که از روز چهارشنبه اول فروردین آغاز شد به مدت چهار هفته ادامه خواهد داشت. این جشنواره هر سال پذیرای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که برای دیدن شکوفه‌ها از این قسمت از شهر واشینگتن دی سی بازدید می‌کنند.

استامپی
استامپی

جشنواره شکوفه‌های گیلاس بیش از یک قرن است که بازدیدکنندگان را به واشینگتن دی سی می‌کشاند. یوکیو اوزاکی، شهردار توکیو در سال ۱۹۱۲، سه هزار نهال درخت گیلاس را به عنوان نماد دوستی بین ایالات متحده و ژاپن به شهر واشنگتن دی سی هدیه کرد.

سرویس پارک ملی روز چهارشنبه اول فروردین گفت که ساخت دیوار دریایی برای محافظت از مناطق حاشیه رودخانه «پوتومک» در ماه مه آغاز خواهد شد و در نتیجه ۱۴۰ اصله درخت گیلاس ژاپنی در اطراف حوضه جزر و مد این رودخانه در شهر واشینگتن دی سی ، از جمله درختی به نام «استامپی»، قطع خواهند شد.

افزایش سطح آب در این قسمت از پایتخت آمریکا باعث آسیب زدن به شماری از درخت‌های گیلاس شده است.

در همین حال، مراسمی روز چهارشنبه برای آخرین فصل زندگی یک درخت گیلاس به نام «استامپی» در نزدیکی بنای یادبود توماس جفرسون برگزار شد.

به گزارش رادیو فردا، در این مراسم مایکل هارپر، از اعضای ارکستر ملی سمفونیک، به نواختن قطعاتی پرداخت.

مایکل هارپر گفت، مقاومت و پایداری «استامپی» در مقابل وضعیتی که با آن موجه است، الهام بخش حضورم در این مراسم شد.

مایک لیترست، سخنگوی «نشنال مال واشینگتن دی سی» گفت: «داستان استامپی ، روایت تغییرات آب و هوایی است. شرایط او به دلیل تغییرات آب و هوایی است. تنها راهی که می‌توانیم مشکل ناشی از آن تغییرات آب و هوایی مقابله کنیم، ترمیم دیواره دریایی است.»

قرار است قطع این ۱۴۴ درخت گیلاس از ماه مه آغاز شود. طبق برنامه اعلام شده، صدها نهال درخت گیلاس در سال‌های آینده و در جریان اتمام پروژه دیوار ساحلی کاشته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG