لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۶

آن‌چه باعث زخمی شدن «تنها مجروح» حملهٔ ایران به اسرائیل شد


قطعه‌ای از ضدموشک دفاعی اسرائیل که به محل زندگی یک خانواده اصابت کرد
قطعه‌ای از ضدموشک دفاعی اسرائیل که به محل زندگی یک خانواده اصابت کرد

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند تنها فردی که در حملهٔ هوایی حکومت ایران به خاک اسرائیل آسیب دیده، یک دختر هفت‌ساله به‌نام امینه الحسونی است، از اعراب بادیه‌نشین در جنوب اسرائیل.

پدر امینه که فرزندش از ناحیهٔ سر آسیب دیده، به رسانه‌ها گفته است پزشکان اسرائیلی در بیمارستان «سوروکا» در شهر بئرشبع در تلاش برای نجات جان دخترش هستند و این کودک صبح یکشنبه ۲۶ فروردین زیر عمل جراحی قرار دارد.

آقای الحسونی به یدیعوت آحرونوت گفته است اعراب بادیه‌نشین دارای پناهگاه نیستند و قطعه‌ای از موشک ضدموشکی که از سامانهٔ دفاع موشکی اسرائیل شلیک شد، با افتادن به محل زندگی خانواده به سر امینه اصابت کرد.

نزدیک ظهر یکشنبه پزشکان اعلام کردند که امینه الحسونی هنوز در شرایط وخیم قرار دارد.

اعراب بادیه‌نشین بسیاری در صحرای نِگب در جنوب اسرائیل زندگی می‌کنند که چادرهای محل زندگی آن‌ها فاصلهٔ زیادی با یک پایگاه نیروی هوایی اسرائیل ندارد.

خانوادهٔ الحسونی ساکن روستای «فره» در بخش غربی شهر اسرائیلی آراد در صحرای جنوبی نگب هستند.

نهادهای امدادی اسرائیل اعلام کرده‌اند ۳۲ تن از مردم اسرائیل نیز در زمان حملات دچار شوک روانی شده و در پی تماس اطرافیان آن‌ها با مراکز امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

به‌گفتهٔ سخنگوی ارتش اسرائیل، در حمله هوایی حکومت ایران به اسرائیل ۱۷۰ پهپاد انتحاری و ۱۲۰ موشک پرتاب و شلیک شده بود که همهٔ پهپادها قبل از رسیدن به خاک اسرائیل ساقط شدند و ۹۹ درصد موشک‌ها نیز رهگیری و منهدم شدند.

XS
SM
MD
LG