لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۷

احمدی‌نژاد: از نامزد یا جریانی در انتخابات حمایت نخواهم کرد


محمود احمدی‌نژاد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد «عضو هیچ جناح و حزب و گروهی» نیست و در انتخابات آینده ریاست جمهوری از «فرد یا جناح و حزب و گروهی حمایت» نمی‌کند.

به گزارش روز شنبه (۲۳ بهمن) خبرگزاری فارس٬ آقای احمدی‌نژاد در اطلاعیه خود آورده که «این موضع قطعی و غیرقابل تغییر» وی است.

احمدی‌نژاد علت صدور اطلاعیه مذکور را «رد برخی شایعات مبنی بر حمایت اینجانب از کاندیدای خاص در انتخابات سال آینده» عنوان کرده‌است.

رئیس دولت دهم اضافه کرده‌است که نقل اخباری از وی مبنی بر حمایتش از «شخصی خاص» حتی اگر از زبان «نزدیکان اینجانب باشد، خلاف واقع است و قویاً تکذیب می‌شود.»

دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار شود.

پیش‌تر گزارش‌هایی از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در این دوره از انتخابات منتشر شده بود که این تصمیم وی با مخالفت آیت‌الله علی خامنه‌ای مواجه شد.

پنجم مهر ماه امسال آقای خامنه‌ای اعلام کرد در جلسه‌ایبه محموداحمدی‌نژاد گفته که صلاح نمی‌داند وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد شود.

یک روز بعد نیز محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی گفت که «در عمل به منویات» او در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

با وجود اعلام انصراف احمدی‌نژاد در حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری٬ سفرهای وی به شهرستان‌های ایران همچنان ادامه دارد.

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد هم گفته که این سفرها «سیاسی و تبلیغاتی» نیست.

پنجم آبان ماه امسال نیز بهمن شریف‌زاده٬ عضو «جبهه توحید و عدالت» اعلام کرده بود که احمدی‌نژاد به غلامحسین الهام گفته از او در انتخابات آینده حمایت نخواهد کرد.

از غلامحسین الهام، یکی از اعضای سابق دولت‌های احمدی‌نژاد، به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی بخشی از محافظه‌کاران در انتخابات آینده ریاست جمهوری نام برده می‌شود.

این در حالی است که شریف‌زاده هم گفته «احمدی‌نژاد از جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب و جریان حامی خود و همچنین جریان عدالت‌خواهی هیچ کاندیدایی نخواهد داشت.»

با این حال برخی رسانه‌های محافظه‌کار اخباری از دیدار مهرداد بذرپاش با محمود احمدی‌نژاد منتشر کرده و نوشته بودند که احمدی‌نژاد از نامزدی وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

از مهرداد بذرپاش نیز به عنوان یکی از نامزدهای محافظه‌کاران در انتخابات آینده نام برده می‌شود که مورد حمایت طیف خاصی از این جریان است.

XS
SM
MD
LG