لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۰

استاندار خراسان جنوبی: اگر مردم متدین ناراحت شدند، عذرخواهی می‌کنم


 آقای پرویزی گفت که «هیچگاه قصد بی‌احترامی به مردم شریف و متدین خراسان جنوبی» را نداشته و از «استان دیگری» صحبت کرده بود.
آقای پرویزی گفت که «هیچگاه قصد بی‌احترامی به مردم شریف و متدین خراسان جنوبی» را نداشته و از «استان دیگری» صحبت کرده بود.

علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی، در مورد اظهارت قبلی‌اش درباره رقص آقایان و خانم‌ها گفت: «اگر برداشت سوئی از حرف‌های من شد یا مردم متدین استان ناراحت شدند، عذرخواهی می‌کنم».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای پرویزی، عصر جمعه ۲۰ اسفند در یک نشست خبری افزود که «اگر اشتباهی هم صورت گرفته باید کسانی پدری کرده و مشکل را رفع کنند».

این سخنان استاندار خراسان جنوبی پس از آن بیان شد که تعدادی از روحانیون در اعتراض به برکنار نشدن او برای سه روز تحصن کردند و ائمه جمعه نیز از خواندن نماز در این استان خودداری کردند.

خبرگزاری فارس گزارش داده که ائمه جمعه خراسان جنوبی تهدید کرده‌اند در صورتی که استاندار این استان تا هفته آینده برکنار نشود٬ نماز جمعه هفته آینده تعطیل خواهد شد.

علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی، روز ۲۸ بهمن در دیدار با تعدادی از هنرمندان این استان گفته بود: «مردم خراسان شمالی مردمی شاد هستند؛ ساز و دهلشان تار و دف است و در عروسی‌های ما خیلی مرسوم است که آقایان می‌رقصند، خانم‌ها می‌‌رقصند اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود».

این سخنان اما واکنش تند گروه‌هایی را در این استان به دنبال داشت.

اما آقای پرویزی روز جمعه گفت که «خبری که در خصوص سخنانم در جمع هنرمندان منتشر شد خلاف واقع بود».

استاندار خراسان جنوبی در عین حال افزود: «از استان دیگری مثال زدم، حرف‌هایی به من نسبت داده شد با روحیه من سازگاری ندارد و اعتقادی هم به این رفتارها ندارم، اگر این موضوع سیاسی نمی‌شد، شرایط بهتر بود.»

XS
SM
MD
LG