لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۵

تهران در آستانه رزمایش 'گسترده' نیروی انتظامی


نيروی انتظامی تهران اعلام کرده است از روز دوشنبه، ۲۱ آبان، رزمايشی گسترده را با نام «امنيت و آرامش عمومی در تهران» به مدت شش روز برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران سرتيپ عزيزالله رجب‌زاده، فرمانده نيروی انتظامی تهران، روز شنبه در يک کنفرانس خبری از رزمايشی شش روزه با شرکت ۳۰ هزار مامور پليس در سطح شهر تهران خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران هدف از اين عمليات را «افزايش توان عملياتی نيروی انتظامی به هنگام بحران» ذکر کرده است.



  • در اين رزمايش که از صبح دوشنبه آغاز می شود، هم چنين بيش از ۵۰ هلکوپتر و ۴ هزار دستگاه خودرو شرکت خواهند داشت .
سرتيب رجب‌زاده، که جايگزين احمدرضا رادان در سمت فرماندهی نیروی انتظامی تهران شده، برخی ديگر از اهداف اين رزمایش را تمرين کمک‌رسانی به مردم به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه، برقراری امنيت، حفاظت از مراکز حساس و همچنین بررسی نقاط ضعف و قدرت پليس در پايتخت ذکر کرده است.

در اين رزمايش، که از صبح دوشنبه آغاز می‌شود، بيش از ۵۰ هلیکوپتر و چهار هزار خودرو شرکت خواهند داشت.

پيش از اين، عملیات شهری نیروی انتظامی در قالب طرح‌های موسوم به امنیت اجتماعی، با انتقاد مدافعان حقوق بشر، از جمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر، مواجه شده بود.

اعلام خبر رزمايش بزرگ نيروی انتظامی در شهر تهران هم‌زمان با انتشار خبر حضور مجدد بسيج در خیابان‌ها و محله‌های تهران صورت گرفته است.

چندی پيش عبدالله عراقی، فرمانده سپاه پاسداران تهران، از بازگشت مجدد گشت‌های بسيج به خيابان‌های تهران خبر داد و هدف از اجرای آن را «ارتقای امنيت شهروندان» ذکر کرد.

پیش از آن نیز احمد ذوالقدر، فرمانده عمليات بسيج، از «برقراری گشت‌های امنيت بسيج در هزار نقطه شهری کشور با هماهنگی نيروی انتظامی و قوه قضاييه» خبر داده بود.

سال گذشته فرمانده جديد سپاه پاسداران در مراسم معارفه خود تاکيد کرد که مأموريت اصلی اين ارگان نظامی جمهوری اسلامی ايران «مقابله با تهديدهای داخلی» است .
XS
SM
MD
LG