لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۶

انتقاد محسنی اژه‌ای از دولت‌هایی که «مشکلات را به گردن قبلی‌ها می‌اندازند»


سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی با انتقاد از عزل و نصب «سفارشی» مدیران در جمهوری اسلامی این پرسش را مطرح کرد که دولت‌هایی که «مشکلات را به گردن قبلی‌ها می‌اندازند»٬ چه عملکردی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ غلامحسین محسنی اژه‌ای روز شنبه، ۲۱ اسفند، در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی ایران این مطلب را بیان و به «حرف‌شنوی» مدیران اعتراض کرد.

محسنی اژه‌ای از انتصاب «دستوری» و «سفارشی» مدیرانی سخن به میان آورد که به گفته وی نتیجه چنین انتصابی «حرف‌شنوی» و واگذاری «امتیازاتی» به یک عده است.

اشاره غیرمستقیم این مقام قضایی به برخی انتصاب‌ها در دولت حسن روحانی است که پیشتر از سوی فائزه هاشمی نیز به آنها انتقاد شده بود.

خانم هاشمی در آبان‌ماه امسال گفت که در نظام سیاسی ایران به طور «دائم» برای مدیران «پرونده‌سازی» می‌شود و خیلی‌ها در این نظام «نگاه امنیتی» دارند.

وی از حسن روحانی به عنوان یکی از مدیرانی نام برد که در ابتدای انقلاب عضو «کمیته پاک‌سازی» بوده و استادان دانشگاه را اخراج می‌کرده است.

فائزه هاشمی افزود: «مثلاً ما الان وزیری داریم که پرونده می‌سازند برای مدیرانش قبل از اینکه آنها را منصوب بکند» و در وزارتخانه «خبرچین‌هایی» گذاشته‌اند تا عملکرد مدیران زیرمجموعه را گزارش کنند.

خانم هاشمی اضافه کرده بود که حاضر نیست در این ‌باره بیشتر سخن بگوید، اما به طور تلویحی گفته بود روش مدیریتی حسن روحانی نیز چنین است.

انتصاب برخی مدیران در دولت حسن روحانی با انتقاد بسیاری از محافظه‌کاران هم همراه بوده و آنها طی سه سال اخیر بارها از حضور مدیران دارای «تابعیت دوگانه» و «فعال» در اعتراض‌های سال ۸۸ در بدنه دولت انتقاد کرده‌اند.

گروهی از محافظه‌کاران منتقد دولت٬ از مدیران با تابعیت «دوگانه» و حتی فرزندان در حال تحصیل برخی از مدیران در خارج ایران به عنوان دروازه‌‌های «نفوذ» به جمهوری اسلامی نام برده‌اند.

آنها می‌گویند دولت روحانی با گرایش به غرب و مذاکره با کشور‌های غربی٬ از تفکر «انقلابی» فاصله گرفته و در اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی» که یکی از خواسته‌های اصلی رهبر جمهوری اسلامی است نیز موفق نبوده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای و احمد جنتی نیز هفته گذشته اشاره کردند که دولت حسن روحانی در اجرای این طرح موفق نبوده و آمار‌‌های این دولت را نیز زیر سوال بردند.

آقای خامنه‌ای در دو هفته گذشته در چندین سخنرانی خود به طور تلویحی دولت حسن روحانی را به بیان «ضعف‌های اقتصادی» ایران در مقابل «دشمنان» و ارائه آمار اقتصادی نادرست متهم کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای هم در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت که رهبر جمهوری اسلامی بر اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی» تاکید دارد.

محسنی اژه‌ای افزود که «دشمن متخاصم قصد دارد در زمینه اقتصادی به ما ضربه بزنند و اگر می‌خواهند به اهداف خود برسند باید از این طریق عمل کنند.»

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به نام حسن روحانی و دولت وی این پرسش را مطرح کرد که «این که دولت جدید بگوید مشکلات مربوط به دولت قبل بود درست است و راضی‌کننده؟»

وی اضافه کرد: «این که ترامپ می‌گوید همه مشکلات برای گذشتگان است٬ در جواب باید بگوییم ببینیم تو چه می‌کنی؟»

حسن روحانی در سه سال گذشته بارها انتقاد‌هایی متوجه دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد کرده و بخشی از مشکلات کنونی دولت خود را نتیجه سیاست‌ها و عملکرد دولت‌های پیشین اعلام کرده است.

احمدی‌نژاد نیز از هفته گذشته با انتشار سلسله بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران پاسخ انتقاد‌های دولت روحانی را داده و گفته که در آینده نیز بیانیه‌های دیگری منتشر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG