لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۵

وزیر ارتباطات: نامزدی هر فردی جز روحانی به معنی تخریب روحانی است


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت حسن روحانی می‌گوید که صداوسیما در پی «تخریب دستاورد‌های» دولت است و اعلام نامزدی هر فردی در انتخابات آینده ریاست جمهوری به معنای تلاشی برای «تخریب» روحانی خواهد بود.

خبرگزاری‌های مهر و فارس گزارش کرده‌اند که محمود واعظی، وزیر ارتباطات، این نکات را روز جمعه، ۱۹ آذر، در دیدار با اعضای «حزب اعتدال و توسعه» استان کردستان بیان کرده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری‌ها٬ آقای واعظی در این جلسه علاوه بر صداوسیما٬ از فعالیت «رسانه‌های زنجیره‌ای» علیه دولت حسن روحانی نیز انتقاد کرده است.

به گفته وی، این رسانه‌ها «با صرف پول‌های زیاد و با اتاق فکرهای متعدد به دنبال بلوکه کردن توفیقات و دستاوردهای دولت هستند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دفاع از عملکرد سه ساله دولت یازدهم٬ افزود که این دولت مدت‌ها مشغول «آواربرداری» بر جای مانده از اقدامات دولت محمود احمدی‌نژاد بود.

آقای واعظی در ادامه با انتقاد از عملکرد احمدی‌نژاد گفت که در دولت دهم «ریل انقلاب» تغییر و «لوکوموتیو تولید نیز از مسیر خودش خارج شده بود».

به گفته وی، «در آن دوره حتی فرهنگی نامناسب بر جامعه حاکم شده بود که متاسفانه هنوز هم اثرات آن باقی است.»

واعظی همچنین افزود که «متاسفانه دولت گذشته٬ شان دولت را در حد خواسته‌ها و اقدامات پوپولیستی کاهش دادند و کارگزاران دولت هم جایگاه مناسبی در سطح بین‌المللی نداشتند.»

وزیر ارتباطات ایران در بخش دیگری از سخنان خود از «برداشته شدن گام‌های جدی به سمت آزادی بیان» در دولت روحانی سخن گفت.

وی به انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز اشاره کرده و از همه احزاب و گروه‌های همسو خواست تا در این دوره از انتخابات «ائتلاف» کنند.

واعظی به مصداق و محور این ائتلاف اشاره نکرده٬ اما افزود که «هر کسی با هر تفکری کاندیدای ریاست جمهوری شود٬ هدف او بی‌شک تخریب دکتر روحانی است.»

وی همچنین پیش‌بینی کرد که تا زمان برگزاری انتخابات فضا در ایران «تند‌تر» می‌شود و در صورت حضور احمدی‌نژاد در این دوره از انتخابات فضای «دوقطبی» و «پیروزی» روحانی هم «تضمین» می‌شد.

وی بی آن که نامی از فرد یا جریان مشخصی ببرد٬ افزود که «برخی عقبه دارند، پول دارند و زور دارند و ما فکر می‌کنیم اصلا در حزب اعتدال و توسعه نباید احساس کنیم که انتخابات آسانی است.»

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به کسانی اشاره کرد که «در ایران جشن می‌گیرند، شادی می‌کنند که آن قانونی که علیه ایران چندین بار تصویب و تمدید شده است.»

به گفته این عضو کابینه حسن روحانی٬ این افراد «دوست دارند تحریم برگردد و نفت دوباره از چهار میلیون بشکه برگردد به آن که ما با ذلت ۹۵۰ هزار بشکه نفت می‌فروختیم و نمی‌توانستیم پول آن را جابه‌جا کنیم.»

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شود.

محمود احمدی‌نژاد٬ رئیس دولت‌های نهم و دهم، نیز قصد داشت نامزد این دوره از انتخابات شود که با مخالفت علی خامنه‌ای از حضور در این دوره از رقابت‌ها بازماند.

از غلامحسین الهام٬ عزت‌الله ضرغامی٬ محمد‌باقر قالیباف و سعید جلیلی به عنوان چهار نامزد احتمالی محافظه‌کاران در انتخابات آینده نام برده می‌شود، با این همه تاکنون این افراد در این باره اظهار‌نظر روشنی نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG