لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۷

چهارشنبه‌سوری ۹۵: «کاهش» مجروحان و جان‌باختگان در مقایسه با سال پیش


سرپرست اورژانس تهران گفته است از ۲۶۰۰ زخمی، دو هزار نفر به‌صورت سرپایی مداوا شده و ۶۰۰ نفر بستری شده‌اند
سرپرست اورژانس تهران گفته است از ۲۶۰۰ زخمی، دو هزار نفر به‌صورت سرپایی مداوا شده و ۶۰۰ نفر بستری شده‌اند

سرپرست اورژانس ایران از کشته‌شدن دست‌کم یک نفر در جریان چهارشنبه‌سوری سال ۹۵ خبر داده‌است، سخنگوی اورژانس می‌گوید دست‌کم ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمارهای فعلی قربانیان و مجروحان، کم‌تر از مراسم مشابه سال گذشته‌است.

یک مقام ارشد امدادی در ایران، در ساعات آغازین بامداد ۲۵ اسفند ماه گفته‌است شمار قربانیان و مصدومان حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری سال ۹۵، در مقایسه با سال گذشته، کاهش داشته‌است.

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس تهران در ساعت یک بامداد روز چهارشنبه به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است از ۲۶۰۰ زخمی در سراسر ایران، دو هزار نفر به‌صورت سرپایی مداوا شده و ۶۰۰ نفر بستری شده‌اند. شمار زخمی‌های سرپایی پنجاه درصد و افراد بستری‌شده نیز ۶۰ درصد کم‌تر از مراسم مشابه سال گذشته‌است.

همین مقام از جان‌باختن «یک نفر» در تهران و وخامت حال «دو نفر» در اراک و تهران گزارش داده‌است.

با این همه خبرگزاری «ایلنا» در ساعت ۱۰ شب گذشته، به نقل از سخنگوی اورژانس ایران، شمار قربانیان را ۹ نفر اعلام کرده بود.

گزارش‌هایی نیز منتشر شده‌است که در حوادث مربوط به روزهای منتهی به چهارشنبه سوری، حداقل ۹ نفر کشته شده‌اند.

خبرگزاری مهر نیز گزارش داده‌‌ است، که سه نفر در پیوند با مراسم چهارشنبه‌سوری جان خود را از دست داده‌اند. منبع خبری این گزارش مشخص نشده‌است.

هر دو مقام اورژانس کشور سخنان دیگری نیز بیان کرده‌اند که هرچند به‌نظر می‌رسد در مورد یک فرد است، اما در تناقض با هم هستند. سخنگوی اورژانس ساعت ۹ شب از جان باختن «فردی ۲۷ ساله در تهران که مشکوک است دو دست و دو پای خود را از دست داده» خبر داده بود، اما سرپرست اورژانس ساعتی بعد گفت «حال فرد ۲۷ ساله‌ای که در تهران دو دست و دو پای خود را از دست داده وخیم است». خبرگزاری مهر نیز گفته بود این فرد جان خود را از دست داده‌است.

با در نظر گرفتن شمار جان‌باختگان سال ۹۴ -بنا بر گزارش ایرنا به نقل از پزشک قانونی کشور: ۱۷ نفر- شمار قربانیان فعلی امسال، در هر صورت، کاهش داشته‌است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران نیز به خبرگزاری فارس گفته‌است در سال گذشته خرید و فروش مواد محترقه و انفجارها «زیاد بود» و سال جاری در مقایسه با ۱۳۹۴ «کاملا متفاوت است».

XS
SM
MD
LG