لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۱

رئیس فدراسیون فوتبال ایران: کی‌روش می‌ماند


کی‌روش در میان اعضای تیم ملی فوتبال ایران در برزیل
کی‌روش در میان اعضای تیم ملی فوتبال ایران در برزیل

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در برنامه‌ای تلویزیونی گفت در پی گفت‌وگوها میان نماینده وزارت ورزش و کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در نهایت تا ۹۰ درصد «تصمیم به ادامه کار خود گرفته است».

آقای کفاشیان ۲۴ فروردین، در برنامه تلویزیونی ۹۰ گفت سرمربی تیم ملی ایران در جلسات پیشین آنها را قانع کرده بود که ماندنی نیست.

اما در نهایت -به گفته رئیس فدراسیون فوتبال- پس از حضور نماینده وزارت ورزش، «در مذاکرتی هفت ساعته (در ۲۲ فروردین) درباره تمام مسایل گفت‌وگو و تبادل نظر شد و در پایان این جلسات قرار شد کی‌روش بماند و کار را ادامه دهد».

اشاره او به رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان ایران است که در مذاکرات با کارلوس کی‌روش شرکت کرده است. در پایان مذاکرات، رئیس فدراسیون فوتبال گفته بود هنوز وضعیت کارلوس کی‌روش مشخص نیست.

در زمان انتشار خبر حضور آقای حسنی‌خو، وزارت ورزش تاکید کرده بود «هیچ دخالتی» در تمدید یا فسخ قرارداد کارلوس کی روش نخواهد داشت و تصمیم‌گیری در این خصوص به عهده فدراسیون فوتبال است.

آقای حسنی‌خو، خود در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس گفته است «صحبتی با وزیر داشتیم و قرار شد مذاکرات ادامه پیدا کند. یک‌سری مشکلات وجود دارد که باید با پادرمیانی آنها را حل کنیم». او تاکیده کرده است که شخص وزیر ورزش با مذاکرات و ادامه کار کی‌روش موافق است.

کفاشیان در برنامه تلویزیونی ۹۰ گفته است حسنی‌خو در جلسات با کی‌روش حمایت وزارت ورزش را اعلام کرده است.

به گفته رئیس فدراسیون فوتبال ایران، سرمربی تیم ملی دو درخواست داشته است: «نخست اینکه حمایت مادی و معنوی از تیم ملی برای حضور در رقابت‌های مقدماتی و نهایی انتخابی جام جهانی صورت گیرد».

او تاکید کرده است که منظور از حمایت‌ها مادی، ارتباطی به خود سرمربی ندارد بلکه خواست او برای حمایت مادی از تیم است.

دومین مسئله آقای کی‌روش این بود که «اعتقاد داشت مورد حمایت بخشی از ورزش نیست و این احساس را دارد که برخی آمدند تا او را حذف کنند.»

در نهایت نماینده وزارت ورزش ایران حمایت خود را از سرمربی تیم ملی اعلام کرده است.

به گفته رئیس فدراسیون فوتبال ایران، رضا حسنی‌خو در عین حال «اطمینان داده است که حمایت‌های مادی و معنوی -و مخصوصا- حمایت‌های معنوی انجام شود».

علی کفاشیان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به «حمایت بسیار زیاد مردمی» از سرمربی ایران اشاره کرده و می‌گوید «انتظار داریم ارگان‌ها و نهادها طرف حساب‌شان در بحث تیم ملی، فدراسیون باشد».

قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی پیش‌رو، روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین در کوالالامپور، مالزی، انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG