لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۱

هشدار دوباره البرادعی در مورد حمله به ایران


محمد البرادعی، دبير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه، هشتم ژانويه، بار ديگر در مورد حمله نظامی به ايران هشدار داد.
محمد البرادعی، دبير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه، هشتم ژانويه، بار ديگر در مورد حمله نظامی به ايران هشدار داد.

محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه، هشتم ژانويه، بار ديگر در مورد حمله نظامی به ايران هشدار داد.


محمد البرادعی که در پايان هفته آينده برای مذاکره با مقامات ايرانی در مورد برنامه هسته ای اين کشور، به تهران سفر می کند، در مورد استفاده از زور برای حل بحران هسته ای ايران، اخطار داد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای البرادعی در مصاحبه ای با روزنامه عربی الحيات افزود: «هر گونه حمله نظامی به تاسيسات هسته ای ايران فقط مشکل را بيشتر می کند.»


سخنان آقای البرادعی در حالی بيان می شود که جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، که قرار است ، اين هفته با مقامات برخی از کشورهای عربی خاورميانه ديدار کند، از اين کشورها خواسته تا به ايران برای توقف غنی سازی اورانيوم ، فشار بياورند.


آمريکا و کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که قصد ساختن بمب اتمی دارد ولی تهران همواره اين اتهامات را رد کرده و هدف برنامه خود را توليد برق خوانده است.


محمد البرادعی همچنين در مورد امنيت زرادخانه هسته ای پاکستان ابراز نگرانی کرد.


دبير کل آژانس افزود: «من نگران هستم که هرج و مرج در پاکستان موجب شود که رژيمی افراطی در اين کشور که دارای ۳۰ تا ۴۰ کلاهک هسته ای است ريشه بدواند.»


مدير کل آژانس افزود که وی از اين هراس دارد که سلاح هسته ای به دست يک گروه افراطی در پاکستان و يا افغانستان بيافتد.


پرويز مشرف رييس جمهوری پاکستان، پيشتر در ماه دسامبر اعلام کرده بود که نگرانی در مورد سلاح های هسته ای وجود ندارد و محل نگهداری آنها تحت کنترل است.


خشونت در پاکستان پس از ترور بی نظير بوتو ، نخست وزير پيشين اين کشور و رهبر حزب مردم ، افزايش يافته است.


آقای البرادعی گفت که من می ترسم که يک جنگ ديگر در يک کشور اسلامی و يا خاورميانه بيشتر در پاکستان تاثير منفی داشته باشد تا ايران.


XS
SM
MD
LG