لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۱

بن کارسون: باید ورود پناهجویان سوری را به آمریکا ممنوع کرد


موقعیت بن کارسون در رقابت با سایر نامزدان جمهوریخواه در روزهای اخیر و با وجود سخنان تندش بهتر شده است.
موقعیت بن کارسون در رقابت با سایر نامزدان جمهوریخواه در روزهای اخیر و با وجود سخنان تندش بهتر شده است.

بن کارسون یکی از نامزدان حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه ۱۰ مهر گفت باید ورود پناهجویان سوری را به آمریکا ممنوع کرد چون تعداد زیادی از جهادیون در بین آن‌ها نفوذ کرده و هدف‌شان ضربه زدن به آمریکاست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس یادآوری می‌کند که بن کارسون در سخنان هفته‌های اخیر خود علیه مسلمانان موضع بسیار تندی گرفته است. روز گذشته نیز دونالد ترامپ که فعلا از سایر نامزدان جمهوریخواه محبوبیت بیشتری کسب کرده است، اعلام کرد که از سیاست اخراج و بازگرداندن پناهجویان سوری حمایت می‌کند.

بن کارسون در سخنان روز جمعه خود گفت: «آوردن افرادی به این کشور که جهادیون در بین آن‌ها نفوذ کرده‌اند با منطق جور در نمی‌آید».

آقای کارسون پیشنهاد کرد دولت آمریکا به جای پذیرش پناهجویان سوری باید به اسکان آن‌ها در کشورهای خاورمیانه مثل ترکیه کمک کند. به اعتقاد آقای کارسون دولت آمریکا می‌تواند برای حل معضل پناهجویان سوری کمک مالی بکند ولی نباید درهای کشور را به روی آن‌ها بگشاید.

سخنان آقای کارسون با موضع‌گیری دونالد ترامپ نامزد دیگر حزب جمهوریخواه شباهت دارد که روز پنجشنبه گفت: «اگر من در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم پناهجویان سوری را به کشورشان باز می‌گردانم».

موقعیت بن کارسون در رقابت با سایر نامزدان جمهوریخواه در روزهای اخیر و با وجود سخنان تندش بهتر شده و اکنون در کنار دونالد ترامپ در صدر قرار دارد. گزارش می‌شود که او برای کارزار انتخاباتی خود در سه ماهه پایانی سال رقم چشمگیر ۲۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای کارسون در ادامه حملات خود به جامعه مسلمانان آمریکا خواستار لغو معافیت مالیاتی شورای روابط عمومی مسلمانان آمریکا شد. این نهاد ماه گذشته پس از آنکه بن کارسون گفت مسلمانان نمی‌توانند در آمریکا رییس جمهور شوند، خواستار کناره‌گیری او از کارزار انتخاباتی شد.

آقای کارسون پس از آن حرف‌های خود را تصحیح کرد و گفت منظور او مسلمانان تندرویی بوده که به قانون اساسی آمریکا اعتقاد ندارند.

او در مصاحبه دیگری در روز پنجشنبه گفت همین ممنوعیت باید در مورد عضویت در دیوان عالی آمریکا نیز اجرا شود.

بن کارسون همواره در مورد احتمال ارتباط بین پناهجویان سوری و گروه‌های تندرو جهادی به دولت آمریکا هشدار داده بود ولی در سخنان روز جمعه از این هشدار‌ها فرا‌تر رفت.

برخی از جمهوریخواهان نگرانند سخنان تندی نظیر این ممکن است آینده انتخاباتی این حزب را که به کسب آرای بیشتر اقلیت‌ها نیاز دارد، تضعیف کند. اما مشاوران آقای کارسون با صراحت گفته‌اند این نوع موضع گیری‌ها در بخشی از رای دهندگان حزب جمهوریخواه واکنشی مثبتی برانگیخته و حمایت از او را افزایش داده است.

XS
SM
MD
LG