لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۸

فاطمه کروبی: برخلاف واژه حصر ماموران وزارت اطلاعات همچنان در خانه ما حضور دارند


فاطمه کروبی همراه با همسرش، مهدی کروبی
فاطمه کروبی همراه با همسرش، مهدی کروبی

همسر مهدی کروبی در نامه‌ای به وزیر اطلاعات، ضمن اعتراض به «بی مسئولیتی عامدانه» آن وزارتخانه در قبال جان همسرش، اعلام کرد که ماموران امنیتی هنگام رخ دادن حادثه‌ای برای آقای کروبی، اجازه ندارند با اورژانس تماس بگیرند و باید فقط با بیمارستان وزارت اطلاعات تماس بگیرند.

فاطمه کروبی در این نامه که روز چهارشنبه ۱۸ اسفند در سایت «کلمه» منتشر شده است، خبر داد که نیروهای وزارت اطلاعات «برخلاف واژه حصر هنوز هم درون منزل مسکونی‌مان حضور دارند و بدیهی‌ترین امور جاری منزل نیز در ید اختیار آنان است».

خانم کروبی جزئیات بیشتری درباره نحوه حضور ماموران امنیتی در خانه آقای کروبی و دخالت آنان در «امور جاری» خانه ارائه نداده است.

وی در این نامه تاکید کرده که ماموران امنیتی «در شرایط اورژانسی که لحظه‌ها تعیین کننده» است، اجازه ندارند با اورژانس تماس بگیرند و تنها باید با بیمارستان وزارت اطلاعات تماس بگیرند.

خانم کروبی تاکید کرد که «این تجربه تلخ»در حادثه شکستگی ساق پای آقای کروبی رخ داده است.

وی با اشاره به فاصله زیاد بیمارستان وزارت اطلاعات با محل حصر آقای کروبی، اصرار این وزارتخانه برای تماس با این بیمارستان در شرایط اورژانسی را «غیر منطقی» و «سؤال برانگیز» خواند.

فاطمه کروبی در این نامه تاکید کرد که «اصرار در این شیوه، معنایی جز بی‌مسئولیتی عامدانه در قبال جان» آقای کروبی ندارد.

وی خبر داد که ۲۴ آذر ۹۴ نیز نامه‌ای به وزیر بهداشت درباره «لزوم همکاری مقامات امنیتی در جهت پیگیری امور درمانی» همسرش نوشته و «ناگزیر» شده که بار دیگر به وزیر اطلاعات نامه بنویسد.

خانواده مهدی کروبی، میر حسین موسوی و زهرا رهنورد پیش از این بارها درباره وضعیت جسمی آنان ابراز نگرانی کرده بودند.

مهدی کروبی روز ۱۵ اسفند برای معاینه قلبش، ساعاتی به بیمارستان منتقل و پس از معاینه به خانه بازگردانده شد.

حسین کروبی پسر آقای کروبی، گفته بود که پزشک پدرش در آخرین معاینه اعلام کرده بود که «ضربان قلب وی منظم نیست و از حالت نرمال خارج شده» و به همین دلیل او به بیمارستان منتقل شده بود.

مهدی کروبی به دلیل شکستگی پا صبح روز ۱۷ آذر ۹۴ عمل جراحی شد و در پی این عمل، حسین فریدون، برادر رییس‌جمهوری ایران، از او عیادت و «سلام» حسن روحانی را به او «ابلاغ» کرد.

این ششمین عمل جراحی مهدی کروبی از زمان آغاز حصر خانگی او بود و پیش از آن عمل جراحی دیسک کمر، زانو، مجرای ادرار، چشم و قلب روی وی انجام شده بود.

حسن ‌قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، روز ۹ فروردین امسال اعلام کرده بود که موظف است بیماری‌ میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی را پیگیری کند تا اقداماتی که لازم است انجام شود.

۲۳ اسفندماه پارسال نیز سایت کلمه به نقل از یکی از دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اعلام کرده بود که وزیر بهداشت به دیدار والدینش رفته و ضمن معاینه آنان، دستورات پزشکی لازم را صادر کرده است.

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد همچنین در اسفند پارسال با انتشار اطلاعیه‌ای، از «تغییر روند امنیتی» والدین‌شان در حصر خبر داده و اعلام کرده بودند که موقعیت آنها «بحرانی‌تر» شده‌ است.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در زندان خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

وی در نامه‌ای به رییس‌جمهوری ایران که روز ۲۱ فروردین امسال منتشر شد با تاکید بر اینکه رفع حصر را «در اختیار» او نمی‌داند، خواسته که حسن روحانی «از حاکمیت مستبد» بخواهد که او را در «دادگاه علنی» محاکمه کند.

XS
SM
MD
LG