لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۰

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه شرق، از انتقاد اعضای شوراهای شهرهای سيل زده نسبت به عدم کمک رسانی به موقع به مردم اين مناطق خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اين مقام های محلی گفته اند که با توجه به دمای نزديک به ۴۰ درجه سانتيگراد، مردم بدون سرپناه در ميان آوارهای ناشی از سيلاب به سر می برند و اقامت هيچ يک از اهالی ساماندهی نشده است.


دوست محمد بلوچ، رییس شورای اسلامی استان سيستان و بلوچستان نيز ضمن تاييد اين اعتراضات، وضعيت آوارگان را اسفبار توصيف کرده و خطاب به مسوولان کشور گفته که «آيا مدت ۱۲ روز برای اسکان موقت سيل زدگان کافی نيست؟»


شرق از قول اين مقام محلی خبر داده که هر خانوار سيلزده تاکنون «شش قوطی تن ماهی و شش بطری آب معدنی و نان های خشکی که قابل خوردن نيستند دريافت کرده است که نشان دهنده عدم آگاهی مسوولان نسبت به ابعاد فاجعه و نيازهای مردم است.»


روزنامه تهران امروز از موافقت محمود احمدی نژاد با استعفای رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمدرضا نقدی، رییس اين ستاد صبح روز يکشنبه طی سخنانی در جمع کارکنان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رسما از اين سمت کناره گرفته است.


تهران امروز با انتشار اطلاعيه ستاد مبارزه با قاچاق کالا از قول آن نوشته که «ستاد کل نيروهای مسلح در تاريخ پنجم ارديبهشت ماه ۸۶ طی نامه ای از رییس جمهوری اسلامي درخواست کرده به دليل ضرورت تمرکز فعاليت سردار نقدی در انجام وظايف نظامی، به ماموريت ايشان در ستاد مبارزه با قاچاق کال او ارز خاتمه داده شود و محمود احمدی نژاد نيز در پاسخ اعلام کرده که به ماموريت وی پايان داده می شود.»


اين روزنامه در عين حال افشای دخالت شرکت بهزيست بنياد به مديريت يکی از نزديکان آقای احمدی نژاد در قاچاق کالا را علت برکناری محمد رضا نقدی عنوان کرده است .


روزنامه جمهوری اسلامی اظهارات وزير سابق اطلاعات در مورد اشتباه در برخورد امنيتی با دانشجويان را منعکس کرده است.


اين روزنامه از قول علی يونسی نوشته که «هرنوع اعتراض دانشجويی را نبايد حرکت ضدانقلابی تلقی کنيم و پاسخ هر اعتراضی الزاما برخورد خشن نيست. بسياری از اعتراضات صنفی و عادی است و نبايد آن را ضد امنيتی و سياسی تلقی کنيم و چنانچه در مواردی هم اعتراض سياسی و امنيتی بود بايد تلاش کنيم آن را به يک حرکت عادی و صنفی تبديل کرده و از امنيتی کردن فضا پرهيز نماييم.»


به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، يونسی همچنين «رواج و انتشار اخبار کذب و افشاگری ها برای تخريب چهره ها و مديران کشور از سوی برخی از نيروهای حکومتی و به کارگيری مديران نالايق» را عامل افزايش بدبينی مردم به حاکمان معرفی کرده و گفته که «به عنوان يک مسلمان از چنين روش هایی شرم می کند . »


روزنامه سرمايه، خبر داده که ايران ۲۰۰ميليون يورو به کوبا وام مي دهد.


به نوشته اين روزنامه، در پايان کميسيون اقتصادی مشترک در هاوانا،عليرضا طهماسبی، نماينده دولت ايران اعلام کرد که ۲۰۰ ميليون يورو وام به کوبا اعطا خواهد کرد .


روزنامه اعتماد ملی، طی گزارشی از اقدام جديد دولت نهم برای محدودکردن سازمان های غيردولتی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، پرونده دولت نهم اين روزها در حالی به مرز دوسالگی مي رسد که جريان کاهش حوزه نفوذ و اختيارات سازمان های غيردولتی و مردم نهاد از زمان آغاز به کار اين دولت تا به حال همچنان ادامه دارد و بر خلاف آنچه اصل چهل و چهارم قانون اساسی و برنامه های سوم و چهارم توسعه کشور بر آن تاکيد و تصريح کرده اند، مرزهای دولت اصولگرايان همچنان به سرعت در حال گسترش است.


اعتماد ملی نوشته که «در لايحه اخير هيات دولت دو بند مهم و حياتی که امکان قانونی نظارت بر سازمان های دولتی را برای مردم فراهم مي کند، و دسترسی آزاد به اطلاعات درونی سازمان های دولتی را برای سازمان های غيردولتی به عنوان نمايندگان عموم مردم فراهم مي آورد،حذف شده است . »


روزنامه همشهری از هشدار بهزيستی در مورد معتادان تزريقی خبر داده و به نقل از مديرکل دفتر پيشگيری و درمان اعتياد اين سازمان نوشته که «۳۰۰ هزار نفر از معتادان کشور تزريقی هستند.»


فريد براتی گفته که در حال حاضر دو ميليون معتاد در کشور وجود دارد و بودجه ۲۰ ميليارد تومانی پيشگيری از اعتياد، بيشتر برای ۳۰۰ هزار معتاد تزريقی مصرف می ‏شود و يک ميليون و ۷۰۰ هزار نفر ديگر تا حدودی رها شده ‏اند.


روزنامه اعتماد، در گزارشی باعنوان«بازگشايی پرونده سلمان رشدی» نوشته که «اعطای لقب شواليه به سلمان رشدی از سوی ملکه انگليس يک بار ديگر اين نويسنده مسلمان انگليسی هندی تبار را در صدر اخبار قرار داده است.»


به نوشته اين روزنامه، «در ايران ستادی با عنوان ستاد پاسداشت شهدای جهانی اسلام جایزه ۱۵۰ هزار دلاری برای اجرای حکم قتل سلمان رشدی تعيين کرده است؛ حکمی که از سوی آيت الله خمينی صادر شده است.»


XS
SM
MD
LG