لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۸

احتمال حضور کارلوس کوئيروش هفته آينده در تهران


پس از کش و قوس های بسيار، سرانجام به گفته سرپرست روابط بين الملل فدراسيون فوتبال ايران، کارلوس کوئيروش سرمربی تيم ملی ايران شد و از از اواسط فروردين ماه هدايت تيم ملی فوتبال ايران را در دست خواهد گرفت.

خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا و سايت گل صبح روز دوشنبه از قول عباس ترابيان اعلام کردند که مسوولان فدراسيون در گزينش اين مربی پرتغالی به جمع‌بندی رسيده‌اند و او به طور رسمی جانشين افشين قطبی در سرمربی تيم ملی ايران خواهد بود.

به گزارش ايسنا کارلوس کوئيروش هفته آينده برای امضای قرارداد با فدراسيون فوتبال ايران به تهران سفر می کند. بر پايه اين گزارش گزينه ديگری که تا کنون نامش اعلام نشده بود، فاتح تريم از ترکيه است و در خواست سالانه چهار ميليون يورو داشت. پيش از اين گفته شده است که قرارداد سه ساله کارلوس کوئيروش برابر با شش ميليون دلار است.

ايسنا می نويسد کارلوس کوئيروش، که در سفری بلند مدت در زادگاهش – موزامبيک- به سر می برد، يکشنبه شب به پرتغال بازگشت و مسوولان فدراسيون فوتبال در تلاشند تا هر چه سريع تر برای اين مربی و همراهانش بليت سفر به تهران را تهيه کنند. در سفر به تهران او را همسر و دو دستيارش همراهی خواهند کرد. دستيار سوم کارلوس کوئيروش هم چند روز پس از امضای قرارداد به تهران سفر خواهد کرد.

هراس از نيامدن کارلوس کوئيروش «در دقيقه ۹۰»

گزينش سرمربی تيم ملی فوتبال موضوع داغ ورزش ايران در روزهای آغاز سال ۱۳۹۰ است و سرپرست کميته بين الملل فدراسيون فوتبال در آخرين گفته خود اعلام کرده بود که توافق مالی با دو گزينه فدراسيون فوتبال انجام شده و کار انتخاب سرمربی تيم ملی تا ۱۴ يا ۱۵ فروردين به پايان می رسد.

در حالی که گزينه های تيم ملی از سوی مسوول گفت و گو با مربی خارجی کارلوس کوئيروش پرتغالی و فاتح تريم از ترکيه اعلام شده بود، رسانه های ايرانی کار توافق با کارلوس کوئيروش را تمام شده گزارش کرده بودند.

آن چه مسئولان فوتبال ايران را از قطعی شدن توافق با کارلوس کروئيروش - مربی پيشين تيم ملی پرتغال و باشگاههای رئال مادريد و منچستريونايتد (به عنوان دستيار آلکس فرگوسن) - باز می دارد، تجربه تلخ گذشته در اعلام نام های بسياری بود که حتی چون کلمنته و کروئيروش بعد از پايان توافق شفاهی در آستانه عقد قرارداد و «در دقيقه ۹۰» خود داری شان را اعلام کرده اند. واقعيتی که در چهار ، پنج سال اخير به هنگام عقد قرارداد با مربيان خارجی فوتبال ملی امری عادی شده است.
XS
SM
MD
LG