لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۷

خودداری کارگران شهرداری از جمع‌آوری زباله در بروجرد


عکس، تزیینی است.
عکس، تزیینی است.

وب‌سایت محلی «بازتاب بروجرد» خبر داد کارگران سازمان‌های خدمات شهری، فضای سبز و عمران شهرداری بروجرد در استان لرستان برای استیفای حقوق شش ماهه خود دست به تجمع زده و از جمع‌آوری زباله‌های این شهر خودداری کرده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ۲۳ اسفند این رسانه محلی٬ شش ماه است حقوق کارگران شهرداری بروجرد پرداخت نشده است و آنها «تصمیم گرفتند تجمع‌های پی‌در‌پی برگزار کنند تا شاید حقوق آنها پرداخت شود.»

به نوشته این وب‌سایت٬ «کارگران شهرداری چند روز است دست از کار کشیده‌اند تا تکلیف حقوق‌های معوقه آنان روشن شود.»

«بازتاب بروجرد» اشاره کرد که در پی جمع نشدن زباله ها در بروجرد در دو شب گذشته، بوی تعفن و انباشت زباله‌ها، فضای این شهر را فرا گرفته است.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم در گزارشی که بعدا آن را حذف کرد نوشته بود: در پی این اعتصاب٬ برخی محلات شهر بروجرد از جمله «بلوار امام» و خیابان «راهنمایی» و کوچه‌های خیابا‌‌‌ن‌های «شهید رضایی» از زباله انباشته شده است.

ایرنا اضافه کرده بود: «کارگران شهرداری به علت عدم پرداخت حقوق و عیدی چند روز است که دست به تجمع اعتراض آمیز در مقابل شورا و شهرداری زده‌اند.»

این خبرگزاری همچنین نوشته بود که «مردم در محلات مختلف شهر از این موضوع شکایت کرده و نگران بهداشت و سلامت خود هستند.»

کارگران خدمات شهری بروجرد در هفته جاری به علت پرداخت نشدن شش ماه حقوق و عیدی خود سه بار در مقابل شورای شهر و شهرداری بروجرد تجمع کردند و دست از کار کشیدند.

روز شنبه ۲۱ اسفند نیز شش عضو شورای شهر بروجرد به نشانه اعتراض به وضعیت «نابسامان» شهرداری و پرداخت نشدن شش ماه حقوق معوقه کارگران استعفا کرده بودند.

خبرگزاری تسنیم هم نوشت که کارگران خدمات شهری که «تقریبا نیمی از بدنه اجرایی شهرداری بروجرد را تشکیل می‌دهند در آستانه تعطیلات نوروزی دست از کار کشیده‌اند.»

فرامرز رضایی٬ معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد، هم از اعزام ماشین آلات شهرداری برای پاکسازی معابر «مملو از زباله» خبر داده است.

آبان ماه سال ۱۳۹۴ نیز تأخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری چند شهر در ایران٬ با اعتصاب یا اعتراض کارگران این سازمان‌ها مواجه شده بود.

کارگران شهرداری برازجان٬ اهر٬ لوشان٬ گیوی٬ زابل٬ مسجدسلیمان٬ شوشتر و بندرانزلی از جمله کارگرانی بودند که حقوق آنها در سال گذشته چند ماه به تعویق افتاده و با اعتراض آنها روبرو شده بود.

۹ دی ماه امسال نیز وب سایت محلی «شوشان» از اعتصاب اعتصاب کارگران شهرداری «حر» در استان خوزستان به دلیل پرداخت نشدن حقوق معوقه خود خبر داده بود.

این وب‌سایت نوشته بود که «جمعی از شهروندان به نشانه اعتراض به عملکرد شهردار و حمایت از اعتصاب کارگران، زباله‌ها را در ورودی ساختمان شهرداری حر» قرار داده بودند.

۲۱ اسفند ماه امسال نیز وب سایت محلی «نبض نیریز» از اعتصاب کارگران خدمات شهری شهرداری «نی‌ریز» در استان فارس خبر داده بود.

این سایت محلی نوشته بود که کار کارگران خدماتی شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چهار ماهه خود از جمع‌آوری زباله‌های شهر خودداری کرده بودند.

این رسانه همچنین نوشته بود که کارگران معترض با تهیه و امضای در نماز جمعه شهر «نی‌ریز نیز» این اعتراض خود را مطرح کرده بودند.

XS
SM
MD
LG