لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۷

تجمع «ده‌ها راننده شرکت واحد» در مقابل شهرداری تهران


تجمع کارگران شرکت واحد روز سه شنبه مقابل شهرداری
تجمع کارگران شرکت واحد روز سه شنبه مقابل شهرداری

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه اعلام کرد که تعدادی از رانندگان و کارگران این شرکت صبح روز سه‌شنبه، دهم اسفند، در اعتراض به برخوردار نشدن از تسهیلات مسکن در پارک شهر تهران تجمع کردند.

به نوشته صفحه تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه،‌ نیروی انتظامی از خروج معترضان از این محل جلوگیری کرد.

یکی از تجمع‌کنندگان به رادیوفردا گفت که تجمع ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه برگزار شد و به دلیل حضور قابل توجه نیروی انتظامی، ‌کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه پشت میله های پارک شهر اعتراض خود را به برخوردار نشدن از تسهیلات مسکن بیان کردند.

تجمع اعتراضی رانندگان شرکت واحد در مقابل شهرداری تهران
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:47 0:00

وی اشاره کرد که تعداد تجمع کنندگان نزدیک به صد تن بوده است.

بر اساس تصاویر و فیلم های منتشر شده در صفحه تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، ‌تجمع کنندگان شعارهایی از جمله علیه محمدباقر قالیباف، شهردار تهران،‌ و شورای شهر تهران سر دادند.

روی یکی از پلاکاردهایی که در دست تجمع کنندگان قرار داشت، ‌نوشته شده بود که «۷۵ میلیارد تومان پول فروش زمین های شرکت واحد تهران در خیابان هنگام به کجا رفت؟» و «قالیباف قالیباف پول مسکنم کجاست؟»

گزارش ها از این تجمع حاکی است که محسن سرخو،‌ عضو شورای شهر، با تجمع‌کنندگان دیدار داشته است.

این سومین تجمع کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در اعتراض به پرداخت نشدن تسهیلات مسکن است.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در آذرماه به نقل از کارگران شرکت واحد نوشت که آنها سال هاست منتظر تحویل مسکن هستند و رایزنی‌ها و نامه ‌نگاری‌‌شان به نتیجه نرسیده است.

بر اساس این گزارش، این کارگران از شهرداری تهران می‌خواهند که به مطالبات آنها در زمینه مسکن رسیدگی کند.

همچنین سایت «میدان» نوشته بود که در سال ۹۲ مصوبه‌ای از سوی شورای مسکن شهرداری در رابطه با چگونگی بهره‌مندی کارگران شرکت واحد از تسهیلات بلاعوض مسکن صادر شد و شهرداری تهران مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به کارگران در نظر گرفت اما همچنان کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

میدان به نقل از کارگران این شرکت نوشت: مصوبه‌ای که درباره تعاونی مسکن آنان تعیین شده تاکنون اجرایی نشده است و در حالی‌ که از سال ۸۸ در پروژه تعاونی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تنها شاهد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده‌اند.

حضور نیروی انتظامی در تجمع روز سه‌شنبه رانندگان و کارگران شرکت واحد در شرایطی صورت گرفت که تجمع نزدیک به ۲۰۰ تن از کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در روز ۱۴ آذر در مقابل شهرداری تهران با حمله مأموران انتظامی و امنیتی مواجه شد.

صفحات تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، و اتحادیه آزاد کارگران ایران، گزارش کرده بودند که در پی تجمع کارگران، تعدادی از آنان مورد ضرب و شتم ماموران نیروی انتظامی و پلیس امنیت قرار گرفتند و ۱۷ تن نیز برای ساعاتی زندانی شدند. یکی از بازداشت شدگان ناصر محرم زاده بود که هنگام برخورد ماموران نیروی انتظامی، به دلیل اصابت باتوم به سرش، بیهوش شده بود.

برخورد نیروی انتظامی انتقادهای شش تن از نماینگان مجلس و چند عضو شورای شهر تهران و همچنین تشکل های کارگری را به همراه داشت.

در این میان، به گزارش ایلنا، محسن سرخو، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران، روز ۱۶ آذر، برخورد با کارگران پیگیر مسائل صنفی خود را محکوم کرده و از آنان و خانواده های شان عذر خواسته بود.

XS
SM
MD
LG