لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۶

انفجار در نیروگاه علی‌آباد کتول «تلفات جانی در پی نداشت»


پس از انتشار گزارش‌هایی درباره انفجار در «خط تغذیه گاز» نیروگاه برق علی‌آباد کتول، مدیرعامل شرکت تولید برق در این منطقه خبر داده که این نیروگاه بار دیگر وارد مدار شده و حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

خبرگزاری تسنیم ظهر روز جمعه ۱۳ اسفند به نقل از معاون ستاد مدیریت بحران استان گلستان خبر داد که خط تغذیه گاز نیروگاه برق علی‌آباد کتول پس از انجام سرویس کاری خط، دچار انفجار شده و در پی این انفجار آتش‌سوزی مهیبی به وقوع پیوسته است.

همین خبرگزاری اندکی بعد به نقل از فرماندار علی‌آباد کتول از مهار آتش‌سوزی خبر داد و از قول این مقام محلی نوشت که دلیل آتش‌سوزی مشخص نیست و «۹ نفر از نیروهای نیروگاه به‌صورت سطحی زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند».

احمد تجری همچنین به خبرگزاری تسنیم گفت که «این فشارشکن گاز در محوطه نیروگاه برق علی آبادکتول واقع شده و با نیروگاه فاصله دارد، و خوشبختانه آسیبی به نیروگاه وارد نشده و تنها محدوده فشارشکن سوخته است».

با این حال ساعتی بعد خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیرعامل شرکت تولید برق شهید سلیمی نکا، که ظاهراً نیروگاه علی‌آباد در قالب این مجموعه فعالیت می‌کند، خبر داده که در جریان این آتش‌سوزی تنها سه تن دچار سوختگی سطحی شده‌اند.

امیر یوسف فولادی به ایسنا گفته است که «به دلیل پتانسیل نیروگاه توانستیم بلافاصله با استفاده از سوخت گازوئیل نیروگاه را وارد مدار کنیم».

این مقام مسئول اضافه کرد که «علت این حادثه مسائل فنی بوده و در حال حاضر پیگیر دلیل اصلی حادثه هستیم، و بعد از پیگیری‌های لازم می‌توان در مورد برآورد خسارت و تلفات صحبت کرد».

نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول معروف به نیروگاه آذرخش، در مجاورت شهرستان علی‌آباد کتول در استاد گلستان، قرار دارد.

این نیروگاه در سوم مرداد ۱۳۹۰ احداث شده و به نوشته خبرگزاری‌های ایران، ظرفیت تولید آن ۹۷۲ مگاوات برق است.

XS
SM
MD
LG