لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۸

مسمومیت ۲۰ دانش‌آموز پس از مصرف شیر توزیعی «فاسد» در چادگان


به دنبال توزیع شیر «فاسد» در یک دبیرستان دخترانه در شهر چادگان استان اصفهان٬ ۲۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه، مسموم و راهی بیمارستان شدند.

وب‌سایت محلی چادگانا٬ روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن، گزارش کرده که این اتفاق روز پنجشنبه و در دبیرستان دخترانه «نهضت چادگان»٬ رخ داده است.

حسن سلمانی٬ مدیر حوادث و فوریت‌‌های پزشکی چادگان علاوه بر اعلام انتقال ۲۰ دانش‌آموز به بیمارستان٬ از درمان شماری از دانش‌آموزان به صورت سرپایی نیز خبر داده است.

حسن چراغی٬ مسئول امور عمومی بیمارستان «بوعلی» چادگان هم به چادگانا گفته که «افراد مسموم شده که حالت تهوع و دل درد شدید داشتند».

آن‌طور که او خبر داده «حال همه این دانش آموزان بعد از انجام امور پزشکی و بستری، بیش از حدود دو ساعت بهبود یافت و با دستورات دارویی از بیمارستان مرخص شدند».

احمد بیات٬ مدیر آموزش و پرورش چادگان، هم مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه نهضت را تأیید کرده و افزوده که «بررسی‌‌های مورد نیاز در خصوص فاسد بودن و یا غیر فاسد بودن شیرهای توزیعی در مدارس در دست بررسی است».

این اتفاق در شرایطی رخ داده که اوایل دی ماه سال جاری٬ مدیرعامل صنایع شیر ایران گفته بود توزیع شیر رایگان در مدارس، مدتی است متوقف شده است.

به گفته علی رومی٬ «از آنجایی که دولت هنوز طلب پارسال این صنایع را پرداخت نکرده، آنها نمی‌توانند به توزیع شیر رایگان در مدارس ادامه دهند».

این در حالی است که به گفته مدیرعامل صنایع شیر ایران، ۱۲ میلیون نفر از دانش‌آموزان ایرانی دچار کمبود انواع ویتامین و کلسیم هستند.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز بهمن‌ماه سال ۹۳ از کوتاه شدن قد ایرانی‌ها به دلیل بیتوجهی به مصرف شیر و لبنیات کافی خبر داده بود.

آقای هاشمی با اشاره به اهمیت مصرف این مواد غذایی برای تامین پروتئین مورد نیاز استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان، حذف شیر و لبنیات را از سبد غذایی «مشکل فرهنگی» دانسته بود.

XS
SM
MD
LG