لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۵

احتمال لغو رقابت‌های گراند پری به دلیل ناآرامی‌های بحرین


پادشاه بحرین (راست) در کنار برنی اکسلستون، از مقام‌های ارشد برگزاری رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک
پادشاه بحرین (راست) در کنار برنی اکسلستون، از مقام‌های ارشد برگزاری رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک
ادامه ناآرامی‌ها در بحرین، که تا کنون چندین کشته بر جای گذاشته است، ممکن است به لغو بخشی از رقابت‌های فرمول یک سال ۲۰۱۱ منجر شود که بحرین میزبانی آن را برعهده دارد.

برنی اکسلستون، یکی از مقام‌های ارشد برگزاری رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک، با اشاره به احتمال لغو این بخش از رقابت‌ها گفته است که به دنبال ناآرامی‌های بحرین، مسئله در خطر بودن جان برگزیدگان جهانی این رشته در رقابت‌های ماه آینده مورد توجه ترتیب‌دهندگان آن قرار گرفته است.

تیم‌های فرمول یک در پایان هفته آینده باید برنامه تست برای رقابت‌های سوم تا ششم مارس را در بحرین داشته باشند. اما برنی اکسلستون، اظهار کرد که اگر ناآرامی‌های داخلی بحرین ادامه یابد می‌تواند به لغو این این مسابقه‌ها منجر شود.

او به خبرگزاری رویترز گفت: «اگر این مسئله تا چهارشنبه آینده حل نشود فکر می‌کنم احتمالاً مجبور خواهیم بود به لغو مسابقه‌های فرمول یک تصمیم بگیریم. اکسلستون همچنین فاش کرد که با ولیعهد بحرین برای حل این مشکل در تماس بوده است تا مطابق با آخرین شرایط موجود تصمیم مناسب گرفته شود.

آماده سازی برای رقابت‌های جی پی ۲ سری‌های آسیایی در روزهای جمعه و شنبه در سخیر اینترنشنال سرکویت وقتی قطع شد که ابتدا فعالیت‌های جاده‌ای روز پنجشنبه قطع شد و سپس همه فعالیت‌ها به تعویق افتاد.

برگزارکنندگان مسابقه‌های اتومبیلرانی فرمول یک جی پی ۲ در بیانیه خود اعلام کردند:«به درخواست فدراسیون ورزش‌های موتوری بحرین تصمیم گرفته شد که بقیه جلسه‌ای که قرار بود در این هفته در بحرین اینترنشنال سیرکویت انجام شود، به دلایل امنیتی لغو شد.»

پیش از این جلسه تمرین روز پنجشنبه به دلیل فراخوانی اضطراری کارکنان پزشکی مسابقه‌ها به بیمارستان‌های منامه لغو شده بود. به دلیل حمله پلیس به معترضان سه نفر کشته شدند که ویل بوکستون، یک روزنامه نگار ورزشهای موتوری در «کانال اسپید» آن را مورد پوشش خبری قرار داد.

به گفته او این ماجرا باعث شد مسئله امکان برگزاری این مسابقه‌ها پیش بیاید. اگر امروز گروه پزشکی در دسترس نباشد، آیا فردا یا شنبه آنان حضور خواهند داشت.

ناآرامی‌های بحرین الگو گرفته از مصر و تونس است که اعتراض‌های مردمی به سرنگونی رؤسای جمهوری این دو کشور منجر شد. مردم بحرین خواهان پایان بخشیدن به نخست وزیری سه ساله شیخ خلیفه بن سلمان‌الخلیفه هستند.

بحرین در سال ۲۰۰۴ برای نخستین بار میزبان رقابت‌های گراند پری اتومبیلرانی شد و از سال ۲۰۰۶ برگزار کننده رقابت‌های شروع فصل فرمول یک است.
XS
SM
MD
LG