لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۶

پیروزی مقابل قطر؛ تیم فوتبال ایران فاصله‌اش را با دیگر تیم‌ها افزایش داد


مهدی طارمی (راست) گل پیروزی‌بخش ایران مقابل قطر را به ثمر رساند.
مهدی طارمی (راست) گل پیروزی‌بخش ایران مقابل قطر را به ثمر رساند.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با پیروزی بر قطر در دوحه، فاصله‌اش را با سایر تیم‌های گروه نخست افزایش داد.

در روزی که کره جنوبی و ازبکستان جدی‌ترین رقبای ایران به ترتیب در برابر چین و سوریه شکست خوردند، شاگردان کارلوس کی‌روش توانستند قطر را با یک گل شکست دهند.

ایران حالا با اختلاف چهار امتیازی نسبت به کره جنوبی و پنج امتیاز فاصله نسبت به ازبکستان، در صدر جدول گروه A قرار دارد.

سفیدپوشان ایران همچنین با بسته نگه داشتن دروازه‌، برای ششمین بازی متوالی گلی دریافت نکردند تا با رکوردی جالب توجه، بهترین دفاع آسیا در هر دو گروه، باقی بمانند.

این بازی در استادیوم جاسم بن حمد با حضور ۱۰ هزار تماشاگر به قضاوت داوری از
هنگ‌کنگ برگزار شد.

در ترکیب تیم ملی ایران علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (۷۷- امید ابراهیمی) سردار آزمون (۸۳- مسعود شجاعی) و کریم انصاری‌فرد (۷۱- وحید امیری) بازی کردند.

گل ایران با پاس زیبای انصاری‌فرد و هوشمندی طارمی به ثمر رسید. غیر از این گل، در هر دو نیمه موقعیت‌های فراوانی نصیب ایران شد.

خستگی سردار آزمون در نیمه دوم مشهود بود و کارایی نیمه اول را نداشت. میلاد محمدی، طارمی و بیرانوند در این بازی کارت زرد گرفتند.

سرمربی تیم ملی ایران در پایان بازی گفت: تیمی که حاکم بازی بود نتیجه گرفت. اختلاف سطح دو تیم بسیار بالا بود و می‌توانستیم پنج بر صفر برنده باشیم.

کارلوس کی‌روش در ادامه گفت: «رفتار فوساتی و کادر او شرم‌آور بود. اهانت فراوانی به خانواده‌ام کردند. از اینکه تیم داوری، اسپانیایی بلد نبودند، سوء استفاده کردند و به مادرم توهین کردند. قطر استحقاق کادر فنی بهتری دارد. اخلاق‌گریزی فوساتی غیر قابل باور بود».

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران یادآور شد: «واقعیت بسیار ساده و شفاف است. تیم برتر میدان بودیم و موقعیت‌های بهتری داشتیم. در دفاع نیز موفق عمل کردیم».

کی‌روش که پیشتر با ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشته است، تاکید کرد: هفته آینده بازی سختی مقابل چین خواهیم داشت. هر اتفاقی ممکن است در آینده رخ بدهد. فرمول برنده بودن ما این است که در همه بازی‌ها برای مرگ و زندگی بازی می‌کنیم.

سرمربی سابق رئال مادرید در ادامه گفت: فوتبال جنگ نیست. ما در برابر هیچ تیمی نمی‌جنگیم و تنها می‌خواهیم به رویاهایمان تحقق ببخشیم. صعود به جام جهانی نیز یکی از رویاهای ماست.

XS
SM
MD
LG