لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۱

همکاری والت ديسنی با باليوود


کمپانی والت ديسنی و ياش راج فيلمز، يکی از بزرگ ترين استوديوهای فيلمسازی سينمای هند در لس آنجلس و بمبئی اعلام کردند که قرار است در زمينه توليد انيميشن با صدای ستاره های باليوود، همکاری کنند.


کمپانی والت ديسنی در بيانيه ای اعلام کرد که اين همکاری «برای نخستين بار به اين دو کمپانی فيلمسازی اجازه می دهد تا فيلم های مشترکی را در هندوستان توليد کنند.»


بنا بر اظهار نظر ديک کوک، مدير والت ديسنی، «اين همکاری به خلق آثار ويژه انيميشن در هندوستان برای بازار فيلم در هند و ديگر نقاط جهان، کمک خواهد کرد.»


بر اساس اين توافق توليد ساليانه حداقل يک انيميشن مشترک در نظر گرفته شده است.


اولين فيلم بلند مشترک انيميشن، Roadside Romeo خواهد بود. اين فيلم به زبان هندی و با تمام ويژگی های سينمای هند از جمله رقص و آواز و صحنه های اکشن، در سال ۲۰۰۸ توليد خواهد شد.


کمپانی ياش راج در هندوستان به خاطر توليد فيلم های کمدی و ملودرام های موزيکال معروف است و در کنار اين ها پيش از اين انيميشن نيز عرضه کرده است

مارک زورادی، مدير بازاريابی والت ديسنی در شهر بمبئی، پايتخت سينما و اقتصاد هند، در اين باره گفت: «اين به ما کمک می کند درکمان را از فرهنگ و هنر هندوستان تعميق بخشيم؛ چرا که بدون اين درک نمی توانيم فيلم خوب هندی بسازيم.»


کمپانی ياش راج در هندوستان به خاطر توليد فيلم های کمدی و ملودرام های موزيکال معروف است و در کنار اين ها پيش از اين انيميشن نيز عرضه کرده است.


والت ديسنی در ميان اقشار ميانی هندوستان به دليل ايجاد شبکه های تلويزيونی ديسنی چانل و تون ديسنی در هندوستان، رفته رفته جا باز می کند. کمپانی ديسنی همچنين در سال ۲۰۰۶ کانال تلويزيونی کودکان در هندوستان را که هانگاما نام دارد؛ خريده است.


سينما در هندوستان بيش از هر کشوری در جهان طرفدار دارد. توليدات اين سينما در سال حدود ۲۵۰ فيلم است که حتی هاليوود هم از اين رقم بسيار دور است. اما سينمای انيميشن هنوز در هندوستان طرفداران چندانی ندارد.


XS
SM
MD
LG