لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۱

سه سرباز ترکیه در حمله هوایی روسیه در سوریه کشته شدند


شهر الباب در شمال سوریه (عکس از آرشیو)
شهر الباب در شمال سوریه (عکس از آرشیو)

ارتش ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرده است، در حمله هوایی تصادفی جنگنده‌های روسیه به منطقه‌ای که نیروهای ترک در حال عملیات علیه گروه حکومت اسلامی بودند، سه سرباز این کشور کشته شده اند.

به گزارش رویترز، ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: در جریان عملیات هوایی جنگنده‌های روسیه به منطقه‌ای که عملیات «سپر فرات» در حال انجام بود، یک بمب به ساختمانی که نیروهای ترکیه از آن استفاده می کردند اصابت کرد.

طبق این بیانیه همچنین یازده سرباز ترکیه در این حمله زخمی شده اند.

در همین حال، کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیرپوتین، رییس جمهور روسیه در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود تلفنی ضمن ابراز همدردی، گفته است، فقدان هماهنگی لازم بین مسکو و آنکارا عامل بروز این حادثه بوده است.

شورشیان سوری با حمایت ترکیه از ماه اوت سال گذشته عملیاتی با نام «سپر فرات» در خاک سوریه آغاز کرده است. ترکیه می‌گوید، هدف از عملیات «سپر فرات» پاکسازی مناطق مرزی از نیروهای «حکومت اسلامی» و شبه‌نظامیان کرد است.

به گزارش رویترز، نیروهای ارتش سوریه و شورشیان سوری می‌کوشند تا شهر الباب را در ۳۰کیلومتری مرز ترکیه از نیروهای گروه حکومت اسلامی بگیرند.

درهمین حالیکی از فرماندهان گروه «ارتش آزاد سوریه» همراه نیروهای ترکیه گفته است، پیشروی به سمت دروازه غربی شهر الباب ادامه دارد .

این فرمانده ارتش آزاد گفته است، روز چهارشنبه در این منطقه عملیاتی آغاز کردیم و نبردها روز پنجشنبه در راستای استحکام مواضع به دست آمده و ادامه پیشروی است.

جنگ داخلی در سوریه طی شش سال گذشته صد‌ها هزار کشته و میلیون‌ها اواره برجای گذاشته است.

هم اکنون علاوه بر روسیه و ترکیه، ائتلاف به رهبری آمریکا نیزگروه‌های اسلام گرای افراطی از جمله گروه حکومت اسلامی را هدف قرار می دهند.

ایران و شبه نظامیان شیعه نیز در جنگ داخلی سوریه از حکومت بشار اسد حمایت می کنند.

XS
SM
MD
LG