لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۱

«منصور اسانلو در زندان اوين است»


همسر منصور اسانلو می گوید به وی گفته شده که همسرش در زندان اوین به سر می برد
همسر منصور اسانلو می گوید به وی گفته شده که همسرش در زندان اوین به سر می برد

همسر منصور اسانلو، رييس هئيت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران به راديو فردا گفت در مراجعه به زندان اوين، نگهبان زندان اوين به وی گفته آقای اسانلو در زندان اوين است و قاضی پرونده او سعيد مرتضوی است.


خانم اسانلو در توضيح گفت وگوی خود با يکی مقام های مسئول زندان اوين گفت اين مسئول زندان اوين تاکيد کرده است که آقای اسانلو ممنوع الملاقات است و برای گرفتن اجازه ملاقات بايد با قاضی مرتضوی تماس گرفته شود.


همسر اسانلو تصريح کرد که به اظهارات اين مقام مسئول زندان اوين بی اعتماد است و روز شنبه برای گرفتن اخبار بيشتر به دادگستری تهران مراجعه خواهد کرد.


به گفته همسر آقای اسانلو وی از ناراختی چشم رنج می برد و او می بايست روز يکشنبه به بيمارستان لبافی نژاد برای جراحی چشم مراجعه کند.


منصور اسانلو از ناراحتی چشم رنج می برد و قرار بود روز یکشنبه برای جراحی به بیمارستان مراجعه کند
همسر منصور اسانلو

پرونده «ربوده شدن منصور اسانلو » در دادگستری تهران


از سوی ديگر، يکی از اعضای هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز پنجشنبه ۲۱ تير گفت که مقام های قضايی جمهوری اسلامی ايران، پرونده «ربوده شدن منصور اسانلو» را يک پرونده جنايی، اعلام کرده اند.


اين فعال کارگری درگفت و گو با راديو فردا افزود: «ما با خبر شده ايم که مسئولان دادگستری تهران، پرونده شکايت خانواده منصور اسانلو را برای رسيدگی، به شعبه جنايی ارسال کرده اند.»


ابراهيم مددی، نايب رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز چهارشنبه ۲۰ تير، در مصاحبه ای به راديو فردا، گفته بود که بنا به اعلام قوه قضائيه، «هيچ گونه حکم جلب و بازداشتی برای منصور اسانلو صادر نشده است.»


به گفته وی، مقامات قضايی در عين حال از وضعيت کنونی منصور اسانلو ابراز بی اطلاعی کرده اند.


پيش از اين همسر و همکاران آقای اسانلو، خبر داده اند که اين فعال حقوق کارگران، زمانی که عازم منزل خود بوده، هنگام پياده شدن از اتوبوس، با حمله عده ای ناشناس رو به رو شده و با يک دستگاه خودرو پرايد، «ربوده شده است.»


آقای مددی به راديو فردا گفت:« چهار نفر از شاهدان ربودن منصور اسانلو گفته اند که ربايندگان خود را مامور نيروی انتظامی معرفی کرده اند، اما هيچ گونه حکم جلبی را به آقای اسانلو نشان نداده اند.»


همچنين، يوسف مولايی، يکی از وکلای مدافع آقای اسانلو به راديو فردا گفت: «معمولا نيروهای امنيتی و کسانی که در چهارچوب قانون عمل می کنند، چنين رفتاری را ندارند و اين موجب نگرانی ما شده است.»


XS
SM
MD
LG