لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۵

فساد سپاه؛ پای «او» چقدر در میان است؟


علی خامنه‌ای در جمعی از ژنرال‌های سپاه
علی خامنه‌ای در جمعی از ژنرال‌های سپاه

یک هفته سکوت کرد اما سرانجام گویا این زلزله سیاسی سهمگین‌تر و ابعادش گسترده‌تر از آن بود که بالاخره صدای فرد شماره یک نظام را در نیاورد. واکنش آیت‌الله علی خامنه‌ای پس از افشای فساد گسترده سپاه توسط رادیو فردا که به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نظام جمهوری اسلامی بدل شد، همانی بود که می‌شد حدس زد: نفی، و سپس این‌که کار، کار «دشمن» است.

رهبر جمهوری اسلامی، دلخور از افشاگری اخیر و در واکنش غیرمستقیم به فایل صوتی اختصاصی رادیو فردا، «دشمن» را عامل «لجن‌پراکنی علیه ارکان انقلاب» معرفی کرد و به دفاع تمام‌قد از سپاه پاسداران و سرباز محبوبش قاسم سلیمانی در برابر «تهمت‌ها» پرداخت.

ساعت ششم - فساد سپاه؛ پای «او» چقدر در میان است؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:52:43 0:00
لینک مستقیم

این فایل، سند بی‌سابقه‌ای است از وجود فساد گسترده، نزاع بر سر قدرت، رقابت در پروژه‌های هزار میلیاردی، یارکِشی، باندبازی و لاپوشانی تخلفات در بالاترین سطح فرماندهی سپاه پاسداران؛ سندی که پرده از روابط مافیایی موجود در شبکه‌ای از ژنرال‌ها بر می‌دارد.

فایل افشا شده توسط رادیو فردا از جلسه محرمانه فرمانده وقت سپاه و معاون اقتصادی‌اش در سال ۱۳۹۷ همچنین نخستین مدرکی است که رد پای قاسم سلیمانی را در پرونده فساد کلان اقتصادی مستند می‌کند.

پای علی خامنه‌ای در ماجرای فساد فرماندهان سپاه تا چه حد در میان است؟ او در چنین پرونده‌هایی چقدر مسئول است؟ دلیل اصلی دلخوری او از افشای این فساد چیست؟ در این برنامه به این پرسش‌ها پرداخته‌ایم.

XS
SM
MD
LG