لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۰

تجمع دوباره کارگران هفت‌تپه در مقابل فرمانداری و نماز جمعه


 حضور کارگران هفت تپه در نماز جمعه شوش در هفته گذشته
حضور کارگران هفت تپه در نماز جمعه شوش در هفته گذشته

کارگران معترض شرکت نیشکر هفت‌تپه روز جمعه دوم آذر و در نوزدهمین روز اعتصاب خود، با تجمع در مقابل فرمانداری و حضور درنماز جمعه شوش خواستار آزادی نماینده خود و همچنین برآورده شدن دیگر مطالباتشان شدند.

به گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران، این کارگران روز جمعه و با حضور در مقابل فرمانداری شوش شعارهایی از جمله «کارگر زندانی آزاد باید گردد» سر دادند.

اسماعیل بخشی، از نمایندگان کارگران این شرکت و سپیده قلی، خبرنگار، همچنان در بازداشت هستند.

آزادی این دو نفر، پرداخت چند ماه حقوق عقب افتاده و پس گرفته شدن مدیریت این شرکت از بخش خصوصی، خواسته‌های اعلام شده توسط نمایندگان معترضان است.

کارگران معترض شرکت نیشکر هفت‌تپه روز دوم آذر همچنین بار دیگر در نماز جمعه شهر شوش حضور یافتند. هفته پیش نیز گروهی از کارگران معترض با حضور در نماز جمعه شهر شوش شعارهای اعتراضی سر داده بودند.

شرکت هفت‌تپه شهرستان شوش در استان خوزستان یکی از شرکت‌های بزرگ تولید نیشکر کشور است که سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد.

این شرکت چند ماهی است که به دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران آن با تنش و اعتراض‌های کارگری گسترده مواجه است.

دور جدید اعتراض صنفی کارگران هفت تپه پس از انتشار اخباری در مورد متواری یا زندانی شدن کارفرمای خصوصی این واحد منتشر شد. علی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی، اعلام کرده که یکی از مالکان این شرکت زندانی است و مالک دیگر فرار کرده است.

غلامرضا شریعتمداری، استاندار خوزستان، روز پنج شنبه اعلام کرده بود که «۸ میلیارد تومان بابت یک ماه» حقوق عقب افتاده کارگران به حساب آنان واریز شده است.

در همین حال کریم یاوری، نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به پرونده کارگران هفت‌تپه، گفت که فعالیت این کارخانه از روز شنبه آغاز می شود.

با این حال سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه روز جمعه از همه کارگران، تشکل‌های مستقل و نهادهای بین المللی کارگری خواست که برای مختومه شدن کامل پرونده های کارگران آزاد شده شرکت و آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان« از هیچ تلاشی فروگذار نکنند».

همزمان با ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش، کارگران گروه ملی فولاد اهواز نیز در اعتصاب به سر می‌برند.

«پرداخت چهار ماه حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

برخی از کارگران این مجتمع در ماه‌های گذشته به دلیل شرکت در اعتراض‌های صنفی بازداشت شده‌اند.

با استفاده از کانال های تلگرامی سندیکای شرکت نیشکر هفت‌تپه و اتحادیه آزاد کارگران، خبرگزاری ایرنا و رادیو فردا /ا.م /
XS
SM
MD
LG