لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۱

آنتونی بلینکن بار دیگر به اسرائیل سفر می‌کند


آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در حالی که اختلافات میان واشینگتن و دولت بنیامین نتانیاهو بر سر جنگ غزه افزایش یافته است، آخر این هفته به اسرائیل سفر می‌کند.

حملات اسرائیل به نواحی شمالی و مرکزی نوار غزه با هدف نابودی گروه افراطی حماس که بسیاری از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آن را تروریستی می‌دانند، همچنان ادامه دارد، اما آمار مقامات وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس قرار دارد حاکی از آن است که این حملات تاکنون به بهای جان بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی فلسطینی انجامیده است.

نتانیاهو تاکید کرده که ارتش اسرائیل به رفح هجوم خواهد برد، منطقه‌ای در مجاورت مصر که اسرائیل اعتقاد دارد عاملان حملات روز ۷ اکتبر که به کشته شدن بیش از هزار و ۲۰۰ اسرائیلی انجامید، در آنجا پناه گرفته‌اند. در این حال ایالات متحده با توجه به گزارش‌ها درباره پناه گرفتن بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح، هشدار داده که حمله به رفح به یک کشتار گسترده منجر خواهد شد.

یکی از مقامات وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه درباره سفر بلینکن به اسرائیل که روز جمعه انجام می‌گیرد، گفت: «او قصد دارد که با دولت اسرائیل و رهبری آن درباره مذاکرات جاری برای آزادی گروگان‌ها گفت‌وگو کند. او درباره ضرورت شکست حماس از جمله در رفح، به شیوه‌ای که امیدواریم جان غیرنظامیان به خطر نیفتد و ارسال کمک‌های بشردوستانه متوقف نشود ، گفت‌وگو خواهد کرد.»

آقای بلینکن روز چهارشنبه در شهر بندری جده با مقامات عربستان سعودی گفت‌وگو کرد و قرار است پس از آن راهی مصر شود.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، نیز انتظار می‌رود که هفته آینده از واشینگتن بازدید کند و همچنین یک هیات جداگانه اسرائیلی روانه پایتخت ایالات متحده خواهد شد تا با مقامات آمریکایی در رابطه با نگرانی‌های واشینگتن نسبت به حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به رفح گفت‌وگو کند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آلمان؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG