لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

شاهین جعفرقلی، کشف تازه برنامه «کشف استعدادهای بریتانیا»


صفحه معرفی ویدئوی شاهین جعفرقلی در سایت برنامه «کشف استعدادهای بریتانیا»
صفحه معرفی ویدئوی شاهین جعفرقلی در سایت برنامه «کشف استعدادهای بریتانیا»
پس از سوزان بویل ۴۷ ساله، این بار، شاهین جعفر قلی ۱۲ ساله، چشم تماشاچیان برنامه «کشف استعدادهای بریتانیا» را به خود خیره کرد. این نوجوان که از پدری ایرانی و مادری بریتانیایی متولد شده، با خواندن آهنگی از مایکل جکسون، مورد تشویق بیش از اندازه تماشاچیان و داوران مسابقه قرار گرفت.

سوزان بویل ۴۷ ساله، فربه، مجرد، ساکن روستای کوچکی در اسکاتلند که به گفته خودش، هیچکس تا به حال او را نبوسیده، چند روز پیش در حالی روی صحنه در برابر دیدگان هزاران بیننده پدیدار شد، که ابتدا با پوزخند آشکار تماشاچیان حاضر در سالن و نگاه‌های نه کاملاً محسوس اما، تمسخرآمیز، ۳ داور این مسابقه هنرنمایی و استعداد تلویزیونی انگلیس روبه‌رو بود.

صدای خنده تماشاچیان زمانی که که سوزان بویل، ترانه «رویایی را به خواب دیدم» را خواند ابتدا از فرط تعجب به سکوت و سپس از شوق و هیجان به هورا کشیدن و تشویق بدل شد. و سوزان بویل ، با هنرنمایی بر روی صحنه و با صدای قوی و استثنایی خود، یک شبه به شهرتی جهانی دست یافت. به گزارش خبرگزاری رویترز، ویدیوی هنرنمایی این زن ۴۷ ساله، در سایت یوتیوب، در حدود ۵۰ میلیون بار دیده شده است.

ویدیوی هنرنمایی خانم بویل ۴۷ ساله، در سایت یوتیوب، در حدود ۵۰ میلیون بار دیده شده است.
اما چند شب پس از هنرنمایی خانم سوزان بویل، رقیب قدری در برابر او قد علم کرد. شاهین جعفر قلی! کودک ۱۲ ساله ای که پدرش ایرانی و ما درش بریتانیاییست. به گفته روزنامه های بریتانیایی شاهین جعفر قلی، دومین کشف این برنامه پرطرفدار تلویزیونی است. این نوباوه ۱۲ ساله در زمان اجرای برنامه، تعجب همگان را بر انگیخت و در ژرفای دریایی از تشویق تماشاچیان و البته داوران مسابقه غرق شد.

شاهین جعفرقلی فردای اجرای این برنامه نگاه روزنامه های بریتانیایی را به خود دوخت وعکس او روی جلد شماری از مجله ها و روزنامه ها را آراست.

این نوجوان ایرانی-بریتانیایی، با خواندن ترانه ای ماندگار از مایکل جکسون، به نام «چه کسی تو را دوست دارد»، یک اجرای کم نظیر و باورد نکردنی از خود ارائه داد. تا جاییکه، ۳ داور از جای خود بلند شدند و شاهین را به گرمی تشویق کردند. سایمن کول، یکی از داوران این مسابقه در حالی که شاهین را تشویق می کرد گفت، شاهین بهتدین خواننده نوجوانی است که در ده سال گذشته دیده است.

برنده این شوی تلویزیونی پر طرفدار، یکصد هزار پوند جایزه نقدی دریافت می کند و در کنار آن برای ملکه انگلستان و خانواده سلطنتی برنامه اجرا خواهد کرد. به دنبال برنده شدن در این برنامه، درآمدهای سرشاری از طریق قرارداد با کمپانی های موزیک نیز نصیب برنده خواهد شد.

اینکه سوزان بویل ۴۷ ساله برنده شود یا شاهین جعفرقلی ۱۲ ساله یا اینکه، رقیب سرسخت تری برای این دو پیدا شود، گوش ها را باید تیز نگاه داشت.
XS
SM
MD
LG