لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

حکم دادگاه چک برای استرداد ایرانی متهم به قطع آلت تناسلی به آمریکا


دادگاهی در جمهوری چک حکم به استرداد یک مرد ایرانی ۳۵ ساله به آمریکا را داده است تا در آمریکا به اتهامات او رسیدگی شود. این فرد به ربودن٬ شکنجه و بریدن آلت تناسلی یک مرد در کالیفرنیا متهم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه٬ ۱۴ اسفندماه٬ حسین نیری به همراه سه تن دیگر متهم است که پاییز سال ۹۱ (اکتبر ۲۰۱۲) صاحب داروخانه‌ای در اورنج کانتی کالیفرنیا را که به فروش ماریجوانای پزشکی می‌پرداخت٬ دزدیده و او را به بیابانی بردند که فکر می‌کردند صاحب این داروخانه پول‌هایش را آنجا پنهان کرده است.

به گفته پلیس آمریکا چهار متهم سپس آلت تناسلی این فرد را بریده٬ با خود برده و او را رها کردند.

روزنامه «لوس‌ آنجلس‌ تایمز» سایر افراد متهم را نَئومی و رایان گورکیان به ترتیب ۳۴ و ۳۳ ساله و کایل هَندلی ۳۴ ساله معرفی کرده است.

هر چهار نفر متهم به آدم‌ربایی٬ ضرب و شتم٬ شکنجه٬ دزدی و بریدن آلت تناسلی صاحب داروخانه متهم شده‌اند. در صورت محکوم شدن این افراد٬ با مجازات حداکثری حبس ابد بدون امکان عفو مواجه هستند.

به گفته مقام‌های آمریکایی آقای نیری پس از اقدامات غیرقانونی خود٬ این کشور را به قصد ایران ترک کرده و ماه‌ها در ایران بوده است. او پاییز سال جاری زمانی که قصد داشته از پراگ به اسپانیا برود تا با خویشاوندانش دیدار کند٬ توسط پلیس اف‌بی‌آی در پراگ دستگیر می‌شود.

روز چهارشنبه سخنگوی دادگاه پراگ اعلام کرد که حکم استرداد آقای نیری به آمریکا صادر شده است. حسین نیری می‌تواند درخواست تجدیدنظر در حکم کند.

به گزارش رویترز٬ فردی که مورد شکنجه حسین نیری و سه فرد همراه با وی قرار گرفته پس از این آدم ربایی و قطع آلت تناسلی‌اش برای مدت‌ طولانی در بیمارستان بستری بود تا این‌که در نهایت از بیمارستان مرخص شد.
XS
SM
MD
LG