لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۱

حمایت مجمع روحانیون مبارز از میرحسین موسوی


اغلب گروه‌های اصلاح طلب از میرحسین موسوی حمایت کرده‌اند
اغلب گروه‌های اصلاح طلب از میرحسین موسوی حمایت کرده‌اند
مجمع روحانیون مبارز به عنوان یکی از عمده‌ترین تشکل‌های روحانی در ایران اعلام کرد که از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

عصر روز یکشنبه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به ریاست محمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران تشکیل جلسه داد و در نهایت با اکثریت آرا به حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری رای داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا میرحسین موسوی به خواست خود در این جلسه شرکت کرده و به تشریح برنامه‌های خود پرداخته بود.

مجمع روحانیون مبارز که از عمده‌ترین تشکل‌های اصلاح طلب در ایران به شمار می‌آید، قصد دارد در روزهای آینده با انتشار بیانیه به تشریح مواضع خود در انتخابات ریاست جمهور بپردازد.

در همین حال خبرگزاری ایسنا هم به نقل از محمد سلامتي دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی اعلام کرد، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در چند روز آينده با انتشار یک بیانیه رسمی حمایت خود را از میرحسین موسوی اعلام خواهد كرد.

به گفته افشین حبیب زاده از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات این شورا در جلسه یکشنبه شب خود درباره حمایت از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گرفته است.

پیش از این سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی هم از حمایت این حزب از میرحسین موسوی خبر داده بود. در حالی که عمده احزاب و گروه‌های اصلاح طلب تاکنون از نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده‌اند، محمد رضا خباز از نمایندگان اصلاح طلب مجلس به خبرگزاری ایلنا گفته است، احتمال اجماع صد در صدی میان اصلاح طلبان در انتخابات بسیار ضعیف است و نمی‌توان از موسوی یا کروبی خواست به نفع دیگری از میدان رقابت کناره‌گیری کنند.

آقای خباز با بیان اینکه موسوی و کروبی هر یک توان جذب حمایت بخشی از نیروهای اصلاح طلب و بخشی از آرای مردم را دارند، حضور و کاندیداتوری همزمان آنها را منجر به شکل گیری انتخاباتی پرشور و حداکثری دانسته است.

همچنین محسن نریمان نماینده اصلاح طلب بابل اعلام کرد، کمیته‌هایی در میان نمایندگان ادوار مجلس برای حمایت از میرحسین موسوی تشکیل می‌شود و حتی برخی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس نیز به عضویت این کمیته‌ها درآمده‌اند.

از سوی دیگر میرحسین موسوی که در نخستی سفر استانی خود روز دوشنبه به استان ایلام رفته است، در یک کنفرانس خبری در مرکز این استان شعار انتخاباتی خود را «ایران پیشرفته با قانون، عدالت و آزادی» اعلام کرد.

در این میان معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز به خبرگزاری ایسنا گفته است، جلسه فوق العاده این تشکل محافظه کار روحانی سه شنبه شب برای بحث در باره انتخابات تشکیل می‌شود. به گفته نواب هنوز معلوم نیست آیا در این جلسه در باره حمایت از نامزدی خاص تصمیم گرفته می‌شود یا خیر.

در حالی که حدود دو ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران زمان باقی مانده است، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به نحوه گزینش مسئولان اجرایی انتخابات در وزارت کشور ابراز نگرانی کرد. محمد مهدی شهریاری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به این که در گذشته مسئولان اجرایی انتخابات از میان کارکنان وزارت کشور انتخاب می‌شدند، اعلام کرده است، بر اساس برخی گزارش‌ها افرادی خارج از وزارت کشور برای فعالیت در زمینه برگزاری انتخابات دعوت شده‌اند.
XS
SM
MD
LG