لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۱

وزارت کشور وعده داد: جلوگیری از تعرض به تجمعات قانونی


قائم مقام وزارت کشور ایران
قائم مقام وزارت کشور ایران

حسینعلی امیری، قائم مقام وزارت کشور ایران، روز شنبه اعلام کرد که این وزارتخانه از «هرگونه تعرض به تجمعات قانونی در دوران تبلیغات انتخابات مجلس و خبرگان جلوگیری می‌کند».

به گزارش روز شنبه، ۲۴ بهمن، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای امیری درباره «برخی حواشی تبلیغات انتخابات خبرگان در روز ۲۲ بهمن» گفت: «از نظر وزارت کشور همه کسانی که برای انتخابات هفتم اسفند تائید صلاحیت شدند از حقوق برابری برخوردار هستند و وزارت کشور حامی حقوق آنها است.»

به گفته قائم مقام وزارت کشور ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، نیز درباره «رعایت مر قانون» به تمامی استانداران تاکید کرده است.

سخنان قائم مقام وزارت کشور یک روز پس از آن بیان می‌شود که ستاد انتخاباتی حامی اکبر هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه‌ای به وزیر کشور خواستار روشن شدن علت جمع‌آوری بنرهای این ستاد در ٢٢ بهمن و دستگیری چندساعته تعدادی از جوانان همکار ستاد شد.

مقام وزارت کشور به این نامه اشاره مستقیم نداشته است.

اما وعده حمایت وزارت کشور از تجمع‌های قانونی انتخاباتی در حالی بیان شده است که در مقابل حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، برگزاری «میتینگ و تجمع خیابانی» در آستانه انتخابات را «ممنوع» اعلام کرده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران است که هفتم اسفند برگزار خواهد شد.

آقای رفسنجانی در فیلم تبلیغاتی خود برای شرکت در این انتخابات که از شبکه استانی تهران نیز پخش شد گفت که «بعد اسلامیت و بعد جمهوریت» نظام جمهوری اسلامی «در سال‌های اخیر یک مقدار تضعیف شده است».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این فیلم ابراز امیدواری کرده است که در دو انتخابات پیش رو این دو بعد «تقویت» شوند.

XS
SM
MD
LG