لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۴

ربایش یک نوزاد در مشهد برای کمک به «رفع افسردگی»


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

نوزادی که چند ساعت پس از تولد در ساعت ملاقات از بیمارستان ۱۷ شهریور شهر مشهد ربوده شده بود٬ پس از ۳۰ ساعت پیدا شد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از کیومرث افسری٬ رئیس بیمارستان ۱۷ شهریور مشهد نوشته این نوزاد دختر از سوی زنی که طی روزهای اخیر «برای گرفتن نوزاد به چند بیمارستان مشهد مراجعه کرده» ربوده شده بود.

آن‌طور که آقای افسری گفته زن برادر این زن مجبور شده فرزندخوانده‌اش را به پدر و مادر واقعی‌اش که درخواست بازگشت فرزندشان را داشتند پس بدهد و وی برای کمک به «رفع افسردگی» او دست به چنین اقدامی زده است.

بر اساس این گزارش٬ این زن در ساعت ملاقات «با همکاری بستگانش» نوزاد را از بیمارستان ۱۷ شهریور ربوده و به زن برادرش داده بود.

سایت «قدس آنلاین» روز ۱۹ بهمن ماه از پلمب بخش‌های مختلف بیمارستان ۱۷ شهریور شهر مشهد در پی «گم شدن» نوزادی در این بیمارستان خبر داد.

این سایت گزارش کرده بود یک نوزاد پس از تولد در این بیمارستان «گم شده» و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

به نوشته این سایت عوامل بیمارستان ۱۷ شهریور «به حالت آماده باش» درآمدند تا سرنخی از ماجرای مفقود شدن این نوزاد به دست آورند.

کیومرث افسری٬ رئیس بیمارستان نیز خبر مفقود شدن این نوزاد را تائید کرده و گفته بود «پس از اطلاع از این حادثه٬ تمامی بخش‌های بیمارستان پلمب شده» است.

براساس این گزارش٬ پلیس نیز در محل این بیمارستان که یکی از سه بیمارستان متعلق به تأمین اجتماعی در استان خراسان رضوی است٬ مستقر شده بود.

دو روز پیش از این ماجرا٬ سیاوش شهریور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران اعلام کرده بود بخشی از «نوزادفروشی» ها در ایران «سازمان‌یافته» است.

فاطمه دانشور٬ رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران هم ۱۶ آبان گفته تعدادی از زنان «کارتن‌خواب و روسپی» نوزادان خود را پس از زایمان به قیمت «۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان» می‌فروشند.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی در رسانه‌های ایران درباره خرید و فروش کودکان منتشر شده است.

براساس گزارش‌ها کودکان کار در تهران بر اساس جنسیت و تجربه‌ای که دارند «بین ۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان» خرید و فروش شده و بیشتر برای گدایی استفاده می‌شوند.

این در حالی است که اداره کل حقوقی قوه قضائیه ایران خرید و فروش کودک «حتی با عنوان فرزندخواندگی» را «اقدامی مجرمانه» اعلام کرده است

XS
SM
MD
LG