لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۳

کوپا آمریکا؛ برزیل به آرژانتین نرسید


نیمار به خاطر محرومیت در تیم برزیل حضور نداشت
نیمار به خاطر محرومیت در تیم برزیل حضور نداشت

رقابتهای کوپا آمریکا با تداوم شگفتی‌ها به مرحله نیمه نهایی رسید و بعد از مکزیک، کلمبیا و اروگوئه، برزیل هم از دور مسابقات حذف شد.

سلسائو پس از ناکامی در جام جهانی، شکست دیگری را متحمل شد. آنهم در شرایطی که هواداران فوتبال در نقاط مختلف جهان در انتظار تقابل حیثیتی برزیل و آرژانتین در نیمه نهایی بودند.

تیم ملی پاراگوئه با شکست دادن برزیل در ضربات پنالتی به نیمه نهایی راه یافت تا حریف آرژانتین شود.

برزیل که نیمار را به خاطر محرومیت از دست داده و اسکار و مارسلو را هم در اختیار ندارد، خیلی زود توسط روبینیو به گل رسید اما فشار مکرر پاراگوئه روی دروازه سلسائو در دقیقه ۷۱ به نتیجه رسید و درلیس گونزالز موفق شد از روی نقطه پنالتی، گل تساوی را بزند.

همین بازیکن، نواختن پنالتی صعود تیمش را در ضیافت پنالتی‌ها به عهده داشت. عموی گونزالز پس از گلزنی این بازیکن به خاطر حمله قلبی جان خود را از دست داد. درلیس خبر مرگ عمویش را در حساب کاربری توئیتر خود با تاثر شدید اعلام کرد که واکنش چشمگیر هواداران فوتبال را در پی داشته اشت.

در ضربات پنالتی فرناندینیو، کوتینیو و ژائو میراندا برای برزیل گل زدند اما اورتون ریبریو بازیکن الاهلی امارات و داگلاس کاستا از شاختار دونتسک، ضربات خود را از دست دادند. برای پاراگوئه فقط روکه سانتاکروز پنالتی‌اش از دست داد.

جالب اینکه تاریخ به طرز عجیبی باز هم تکرار شد. در کوپا ۲۰۱۱ و در همین مرحله، پاراگوئه و برزیل مساوی شدند تا ضربات پنالتی تعیین کننده باشد. در آن بازی هم پاراگوئه در پنالتی‌ها برنده شد. با این تفاوت که برزیل چهار ضربه پنالتی زد و طی اتفاقی کم‌سابقه در دنیای فوتبال، هیچکدام از این ضربات وارد دروازه نشد.

پاراگوئه حالا باید با آرژانتین بازی کنند که مقابل کلمبیا به تساوی بدون گل رسید اما برخلاف برزیل، در ضربات پنالتی پیروز شد.

سرمربی تیم ملی برزیل در توضیح علل ناکامی تیمش گفته ۱۵ بازیکن مریض شده بودند. دونگا تاکید کرد: بهانه نیست ولی باید اعتراف کنم که به خاطر همین بیماری، جلسات تمرینی را محدود کردم. حتی چند بازیکن مثل ویلیان بین دو نیمه دچار حالت تهوع شدند.

دونگا در عین حال پذیرفت که تیمش با توجه به شانس‌های گلزنی، نباید اجازه می‌داد بازی به پنالتی کشیده شود. او گفت: وقتی قهرمان کوپا شدیم همه گفتند کار برزیل آسان بوده ولی وقتی قهرمان نشوید همان‌ها انتقاد می‌کنند.

در نیمه نهایی تیم شگفتی‌ساز پرو مقابل شیلی میزبان مسابقات قرار می‌گیرد. آرژانتین هم با پاراگوئه بازی می‌کند. جالب اینکه در جمع چهار تیم نیمه نهایی، فقط شیلیایی‌ها سابقه قهرمانی ندارند.

اروگوئه با ۱۵ جام قهرمانی، پر افتخارترین تیم مسابقات است. آرژانتین ۱۴ دوره اول شده و البته از سال ۱۹۹۳ تاکنون نتوانسته به جام قهرمانی برسد. برزیل هم هشت دوره به قهرمانی رسیده است.

پاراگوئه و پرو دو تیم شگفتی‌ساز امسال هر کدام دو دوره اول شده‌اند. کلمبیا و بولیوی نیز یک بار به جام قهرمانی دست یافته‌اند.

در جدول گلزنان، خوزه پائولو گوئره‌رو از پرو و آرتورو ویدال از شیلی سه گل زده‌اند.

XS
SM
MD
LG