لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۲

کلیسای جماعت ربانی ایران «تحت فشار» برای توقف فعالیت‌


کلیسای جماعت ربانی قرار است به زودی در مورد «تعطیلی کامل» فعالیت‌های خود «تصمیم بگیرد»
کلیسای جماعت ربانی قرار است به زودی در مورد «تعطیلی کامل» فعالیت‌های خود «تصمیم بگیرد»
فعالان و مدافعان حقوق مسیحیان در ایران، خبر از «تعطیلی کلیسای مرکزی جماعت ربانی» در این کشور و «بازداشت روبرت آسریان» یکی از رهبران آن کلیسا می‌دهند.

منصور برجی، سخنگوی «کلیساهای ایرانی همگام» به رادیوفردا گفته است که «به دنبال فشار نیروهای امنیتی و خواست آنها برای تعطیلی کلیسا یا برگزاری مراسم دینی به زبان ارمنی (و نه فارسی) فعالیت‌های خود را از روز یک‌شنبه متوقف کرده و قرار است به زودی در مورد ادامه دادن یا ندادن آن تصمیم بگیرند.»

سخنگوی «کلیساهای ایرانی همگام» به رادیوفردا گفته است که «در شرایط فعلی احتمال تعطیلی کلیسا تا آخر خرداد ماه جدی‌ست».

«کمیته ماده ۱۸»، گروهی که در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران فعالیت دارد، نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است «اقدام اخیر مسئولان امنیتی در ادامه سلسله محدودیت‌های فزاینده‌ای است که کلیساهای تبشیری در چند سال گذشته با آن مواجه بوده‌ است».

این گروه می‌گوید «رهبران کلیسا تا هفته آینده تصمیم نهایی خود را در مورد فعالیت‌های آن خواهند گرفت».

همزمان منابع خبری مطلع از فعالیت‌های مسیحیان در ایران خبر از «بازداشت روبرت آسریان، یکی از رهبران کلیسای مرکزی جماعت ربانی داده‌اند».

یک منبع خبری به رادیو فردا گفته است «ماموران امنیتی این روحانی مسیحی را، روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، در کلیسا بازداشت کرده‌اند».

این منبع خبری از محل فعلی روبرت آسریان ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.

خبرهای تازه از «توقف فعالیت‌های کلیسایی در ایران» و «بازداشت یکی از رهبران آن» همزمان است با تازه‌ترین گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد «سرکوب و آزار و اذیت باورمندان و اقلیت‌های مذهبی» در ایران.

این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، حکومت ایران را متهم کرده است که گروه‌های سنی، بهائی، صوفیان، یهودیان، مسیحیان تبشیری، شیعیانی که باوری به جز باور رسمی حکومت به شیعه‌گری دارند و زرتشتیان را تهدید می‌کند یا آنها را آزار می‌دهد.

در این گزارش نیز به بازداشت و زندانی کردن گروهی از روحانیون کلیساهای فارسی‌زبان ایران در سالی که گذشت اشاره شده است.
XS
SM
MD
LG