لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۹

ارکستر سمفونيک «يوتيوب»


سایت یوتیوب.
سایت یوتیوب.

تا به حال، ارکستر سمفونيک های جهان، اکثرا نام شهر يا محل تولد خود را به همراه داشتند. با همه گير شدن اينترنت، اما اکنون يو تيوب، وب سايتی که بازديد کنندگان می توانند ويديوهای خود را به آنجا بفرستند، ارکستر سمفونيک وب سايتی يو تيوب معرفی کرده است.


يو تيوب، مسابقه ای برای کشف و معرفی موسيقی دانان کلاسيک جديد، تدارک ديده و از آنها خواسته است با ارسال ويديوهای خويش، ذوق و استعداد خود را در زمينۀ موسيقی کلاسيک، به معرض داوری گذارند.


علاقمندان تا بيست و هشت ژانويه، برابر با نه بهمن، وقت دارند تا ويديوها را برای اين مسابقه تحويل دهند و دو هفته بعد از اين تاريخ، رأی گيری برای انتخاب بهترين ويديو انجام خواهد گرفت، سپس برندۀ نهايی با هواپيما به نيويورک و به سالن موسيقی «کارنگی» برده خواهد شد، تا به مدت سه روز، در کنسرتی با شرکت سران موسيقی کلاسيک جهان، برنامه اجرا کند.


اين مسابقه بدون شرط و شروط هنری نيست. شرکت کنندگان بايد قطعه ای با الهام از موسيقی «تندان» آهنگ ساز مشهور موسيقی کلاسيک، بسازند، که برندۀ جايزۀ «گرامی» شد و آهنگ او برای فيلم «ببر غران و اژدهای پنهان» نيز جايزۀ اسکار را ربوده بود.


شرکت کنندگان بايد تعبير خويش را از موسيقی «تندان» ارائه کنند و برای اين کار، اگر بخواهند، می توانند ترکيب جديدی از قطعۀ تندان تهيه کنند، بدون آنکه حتی از سازی استفاده کرده باشند.


هرکسی می تواند، بخش هايی از سمفونی شمارۀ يک اروئيکای او را پياده کند و قسمت هايی را که دوست دارد، با هر سازی که می خواهد و به هر سبک و صياقی که مايل است اجرا کند. شرکت‌کنندگان می توانند از هر وسيله ای که لازم می داند، حتی يک قطعه چوب يا فلز، برای ايجاد ريتم و ضرب استفاده کند.


اما سختی کار آنجاست، که شرکت‌کنندگان بايد اين قطعه را هم به صورت تک نوازی يا سولو و هم همراه با ارکستر اجرا کنند.


شرکت کنندگان علاوه بر اين قطعه، که تعبير آنها از موسيقی تندان است، بايد يک قطعۀ مشهور از موسيقی کلاسيک را نيز اجرا کنند و دو ويديو نیز برای هیئت داوران بفرستند.


XS
SM
MD
LG