لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۳

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه برخی مقام‌ها را به طراحی «فتنه» متهم کرد


جانشين نماینده ولى فقيه در سپاه: «واريز مبلغ پنج ميليارد تومان از سوى محمد هاشمى به حساب محسن رضايى و حضور فعال فائزه هاشمى در بين آشوبگران نشان از تخلفات گسترده خانواده هاشمى در انتخابات اخير است.»
جانشين نماینده ولى فقيه در سپاه: «واريز مبلغ پنج ميليارد تومان از سوى محمد هاشمى به حساب محسن رضايى و حضور فعال فائزه هاشمى در بين آشوبگران نشان از تخلفات گسترده خانواده هاشمى در انتخابات اخير است.»
جانشين نماینده ولى فقيه در سپاه پاسداران با متهم کردن «بسيارى از بزرگان كشور در طراحى فتنه‌هاى اخير» از اكبر هاشمى رفسنجانى به عنوان يكى از مهم‌ترين اين افراد نام برد.

مجتبى ذوالنور روز يك‌شنبه در سارى گفت: در ۱۹ ارديبهشت سال جارى جلسه‌اى با حضور هاشمى رفسنجانى، كروبى، موسوى و خاتمى براى ايجاد كميته صيانت از آراء تشكيل و نمايندگان كانديداها نيز مشخص شدند.

وى هدف از تشكيل اين كميته را «تهيه ملات عمليات تخريب» عنوان كرد و گفت: هاشمى رفسنجانى در صحبت هاى مختلفى خود را همراه و پشتيبان «مقام معظم رهبرى» اعلام كرده بود ولى فعاليت هاى شديدى عليه دولت مورد تاييد رهبرى انجام داد.

افراد و گروه هاى تندرو كه به رهبر جمهورى اسلامى و محمود احمدى نژاد نزديك هستند در هفته هاى اخير از اعتراض هاى گسترده به نتيجه انتخابات رياست جمهورى با عنوان «فتنه» نام برده اند كه به گفته آنها در پى انقلاب مخملين و براندازى نظام بوده اند.

جانشين ولى فقيه در سپاه پاسداران، ارسال نامه از سوى آقاى رفسنجانى به آيت الله على خامنه اى را «يكى از بزرگترين اشتباهات سياسى» وى دانست و گفت: اين نامه، «استيضاح سياسى» بود و «قبل از ارسال در راديوهاى اسرائيل و آمريكا خوانده و موجب جرى شدن اراذل و اوباش شد.»

آقاى ذوالنور خانواده هاشمى رفسنجانى را به تخلفات گسترده در انتخابات متهم كرد و مدعى شد: «واريز مبلغ پنج ميليارد تومان از سوى محمد هاشمى به حساب محسن رضايى و حضور فعال فائزه هاشمى در بين آشوبگران نشان از تخلفات گسترده خانواده هاشمى در انتخابات اخير است.»

اكبر هاشمى رفسنجانى در چهار سال اخير يكى از مخالفان اصلى دولت محمود احمدى نژاد بوده است و اين در حالى است كه آيت الله خامنه‌اى، رهبر ايران، مى گويد: نظرات آقاى احمدى‌نژاد به ديدگاه هاى او نزديكتر است.

«دو روز قبل از انتخابات، در تهران و شهرهاى اطراف، قحطى بيل و كلنگ شده بود و كليه امكانات آشوب از جمله باتوم برقى، موبايل ثريا و گاز اشك آور در اختيار آشوبگران قرار گرفته بود.»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه
معرفى محمود احمدى نژاد به عنوان نامزد پيروز در انتخابات رياست جمهورى موجى از اعتراض هاى خيابانى نامزدهاى رقيب و هواداران آنها را در پى داشت كه در نتيجه تيراندازى به سوى مخالفان، بر اساس آمار رسمى، حداقل ۲۰ نفر كشته شدند.

از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران تا كنون هزاران نفر نيز از سوى نيروهاى امنيتى و لباس شخصى بازداشت شده اند كه از سرنوشت و اتهام هاى آنها خبرى در دست نيست.

آقاى هاشمى رفسنجانى كه رياست دو نهاد مهم را در ايران بر عهده دارد پس از نزديك به دو ماه غيبت، با حضور در نماز جمعه روز ۲۶ تير تهران ضمن بحرانى توصيف كردن وضعيت كشور خواستار آزادى فورى بازداشتى هاى اخير و تشكيل يك كميته براى رسيدگى به حوادث پس از انتخابات رياست جمهورى شد.

اظهارات وى با واكنش تند هواداران دولت و رهبر جمهورى اسلامى روبرو شد و آقاى رفسنجانى به همراهى با خواست «آشوبگران» متهم شد.

«آشوبگران، گاز اشك آور داشتند»

مقام هاى حامى دولت نهم مى گويند كه انتخابات در كمال صحت و سلامت برگزار شد و هيچ خدشه اى را نمى توان به نتايج آن وارد كرد.

گروه ها و رسانه هاى تندرو جمهورى اسلامى، با رد هر گونه مخالفتى، معترضان به نتيجه انتخابات را «آشوبگر» خطاب كرده و خواستار اشد مجازات براى آنها شده اند.

مجتبى ذوالنور در سخنان روز يكشنبه خود گفت: «دو روز قبل از انتخابات، در تهران و شهرهاى اطراف، قحطى بيل و كلنگ شده بود و كليه امكانات آشوب از جمله باتوم برقى، موبايل ثريا و گاز اشك آور در اختيار آشوبگران قرار گرفته بود.»

وى افزود: «با پرتاب يك گاز اشك آور از سوى نيروهاى بسيج و انتظامى به آشوبگران، در عوض با پنج گاز اشك آور پاسخ مى دادند.»

جانشين ولى فقيه در سپاه به موضوع تيراندازى از يك پايگاه بسيج به معترضان در جريان راهپيمايى روز ۲۵ خرداد عليه نتيجه انتخابات نیز اشاره كرد و دليل آن را حمله «آشوبگران» به اين پايگاه دانست.

وى مدعى شد: «بسيجيان در يك مقاومت يك ساعته تنها هزار گلوله مشقى و هوايى شليك كردند ولى با راهيابى آشوبگران به داخل حوزه (۱۱۷ تهران) به علت وجود ۳۰۰ قبضه سلاح در آن با شليك مستقيم دو نفر كشته شدند.»

تصاوير منتشره در سايت يوتيوپ از جريان اين حمله نشان مى‌دهد كه بسيجيان از فراز بام ساختمان آن به سوى معترضان شليك مى كنند.

این در حالی است که مقام های پلیس و امنیتی ایران هر گونه تیراندازی به سوی مردم را رد کرده و آن را به افراد «آشوبگر» نسبت داده اند.
XS
SM
MD
LG