لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۷

مسئول روابط عمومی سنديکای کارگران شرکت واحد تهران بازداشت شد


سعيد ترابيان
سعيد ترابيان
سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه اعلام کرد که سعيد ترابيان، يکی از اعضای هيئت مديره و مسئول روابط عمومی اين تشکل کارگری صبح روز چهارشنبه توسط چهار مامور امنيتی در منزل خود در تهران بازداشت شد.

آقای ترابيان، سومين عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه است که زندانی شده است.

پيش از او، منصور اسانلو و ابراهيم مددی، رئيس و معاون هيئت مديره اين تشکل کارگر نيز به اتهام های امنيتی بازداشت و زندانی شده اند.

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه گفته است که ماموران امنيتی پس از دست بند زدن به دست های سعيد ترابيان، به مدت سه ساعت منزل او را بازرسی کردند و او را همراه با وسايل شخصی و کامپيوترش با خود بردند.

تاکنون دلايل بازداشت و نيز محل نگهداری آقای ترابيان مشخص نشده است.

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه اشاره کرده است که آقای ترابيان چهار ماه پيش، به دنبال چهار سال بلاتکليفی، به سر کار خود در این شرکت بازگشته بود.

سعيد ترابيان در اعتصاب بزرگ کارگران شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در سال ۱۳۸۴ بازداشت شد و بيش از دو ماه در بازداشت به سر برد.
سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت سعيد ترابيان را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری و بی قيد شرط وی و همچنين منصور اسانلو و ابراهيم مددی شد، که در زندان رجايی شهر کرج به سر می برند.

در این حال، دیوید کاکرافت، دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل روز پنجشنبه با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، خواستار آزادی فوری سعید ترابیان شد.

آقای کاکرافت، برخوردهای صورت گرفته با فعالان کارگری در ایران را نیز مورد انتقاد قرار داد.

پيش از سعيد ترابيان، عليرضا اخوان، مسئول روابط عمومی کانون مدافعان حقوق کارگر، هفته گذشته توسط ماموران امنيتی در منزل خود در تهران بازداشت شده بود.

وی در حال حاضر در زندان اوين به سر می برد. در ساليان اخير، فعالان کارگری در ايران با فشارهای روزافزون امنيتی و قضايی مواجه بوده اند.

اين فشارها با اعتراض های گسترده سازمان های حقوق بشری و اتحاديه های کارگری در جهان مواجه شده است.

در آخرین اعتراض ها، نمایندگان اتحادیه کارگران حمل و نقل و اتحادیه معلمان اندونزی روز سه شنبه تظاهراتی را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا برگزار کردند.
XS
SM
MD
LG