لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

اردیبهشت؛ آخرین ماه سرمربیگری کی‌روش در تیم ملی ایران


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد از روز یازدهم اردیبهشت، مسئولیتی در این تیم نخواهد داشت.

کارلوس کی‌روش پس از پایان دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد به خبرنگاران گفت روز شنبه استعفای خود را با قید تاریخ یازدهم اردیبهشت که روز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال است، تقدیم کفاشیان خواهد کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در توضیح تصمیم خود گفت، برای کمک به کفاشیان استعفا خواهد داد. زیرا او «اگر اخراجم کند مردم و بازیکنان علیه‌اش خواهند بود و اگر مرا نگه دارد اسدی و رئیسش مخالفت خواهند کرد».

در صورتی که رییس جدید فدراسیون با استعفای کی‌روش موافقت کند، باید سرمربی دیگری را برای دور آخر از مسابقات مقدماتی جام جهانی به خدمت بگیرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران در حمایت از کی‌روش گفت: چه آقایان بخواهند و چه نخواهند، کسی که سرمربی رئال مادرید بوده مربی بزرگی است. در چند سفر کنار تیم ملی بودم و دیدم که او با وجود بیماری چقدر برای تیم ملی زحمت می‌کشد، ولی متأسفانه عده‌ای فعالیت‌های او را زیر سؤال می‌برند.

محمود اسلامیان در ادامه گفت: ماجرای کی‌روش، ماجرای راننده فرمول ۱ است که بخواهیم او را با پژو به مسابقه بفرستیم. نمی‌گویم پورشه تهیه کنیم ولی باید امکانات مناسب تیم ملی فراهم شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال تداوم همکاری با کی‌روش به سایت ورزش سه گفت: «با شرایطی که تیم ملی دارد منصرف کردن او خیلی بعید است. باید دوباره با کمک دولت کاری کنیم که او دلگرم شود به ماندن. متأسفانه عده ای هم که کارشان در جای دیگر خراب است، به ایشان حمله می‌کنند».

در ماه‌های اخیر با وجود منع مصاحبه علیه کادر فنی تیم ملی، محمد مایلی‌کهن گفت‌وگوهای پرتعدادی در خصوص کی‌روش انجام داده. عباس ترابیان مسئول کمیته فوتسال نیز از جمله منتقدین سرمربی تیم ملی است.

کی‌روش​ در این باره گفت: «ترابیان تهدید کرده حرف‌هایی دارد. بهتر است به خاطر منافع ملی مسائل را مطرح کند. او بزدلانه صورتش را پنهان می‌کند. وقتی در حال جذب اشکان دژاگه و قوچان‌نژاد بودیم چه کسی مخل بود؟ اینها افرادی بودند که پول روزانه بازیکنان را به افراد نزدیک خود می‌دادند».

سایت ورزش سه در گزارش خود از ماجرای استعفای سرمربی تیم ملی نوشته است: «او دوباره به اسدی اشاره کرده که از نامزدهای جانشینی کفاشیان به شمار می‌آید. کی‌روش که از عدم دعوت به جلسه با دبیرکل فیفا ناراضی است، تصمیم درباره پایان همکاری را به عهده رئیس بعدی فدراسیون می‌گذارد.»

غیر از سرمربی تیم ملی، علی دایی هم از نحوه دعوت به ملاقات با دبیرکل فیفا انتقاد کرده. سرمربی صبا قم در این باره گفت: «فدراسیون آنقدر بی در و پیکر است که همان روز تماس گرفتند مرا به شام دعوت کنند. مطمئناً به جلساتی که از قبل دعوتم نکرده باشند نمی‌روم. آقایان برای خودشان ارزش قائل نیستند و از طرف دیگر، هیچ برنامه‌ای ندارند».

علی کفاشیان ضمن مخالفت با درخواست سرمربی تیم ملی برای برپایی اردوی خارج از کشور، درباره انتقادات او از وضعیت کمپ تمرینی تیم ملی در تهران و کمبود لباس برای بازیکنان تیم ملی، به خبرنگاران گفت: به زودی شهرداری کار ترمیم چمن را شروع خواهد کرد. درباره لباس هم پیشنهاد درست و حسابی نیامده. با این وضعیت اگر لباس مجانی بدهند حاضریم التماس هم بکنیم!

XS
SM
MD
LG