لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۷

۱۹ روز پس از تصادف؛ ماجرای هزینه درمان سارا عبدالمالکی


با گذشت ۱۹ روز از سانحه تصادف بازیکن تیم ملی راگبی زنان ایران، وزارت ورزش اعلام کرد هزینه درمان او را به عهده می گیرد. حساب بانکی برای کمک های مردمی به سارا عبدالمالکی مسدود شده است.

۲۹ دی‌ وقتی سارا عبدالمالکی از کرمانشاه به تهران برمی‌گشت، تصادف کرد. او برای استعدادیابی به کرمانشاه رفته بود. سارا هم مربی هندبال است و هم بازیکن و داور این رشته. ضمن اینکه در تیم ملی راگبی عضویت دارد.

مادر سارا پس از تصادف گفته بود: گوشی‌اش را موقع تصادف دزدیدند و ما شماره‌ای نداشتیم که به کسی خبر بدهیم. به شماره میرزا آقابیک، رئیس انجمن راگبی، زنگ زدم. یکی را فرستاد بیمارستان. آمد ولی دیگری خبری نشد!

اورژانس بعد از تصادف، او را به بیمارستانی در قزوین برده بود. به گفته مادر سارا، در بیمارستان اعلام کردند او زنده نیست و فوت کرده، ولی با شوک به زندگی برگشت.

خانم ابوترابی در مصاحبه با روزنامه سپید درباره آخرین وضعیت دخترش گفته: «ضربه مغزی شده. مهره چهار و پنجش شکسته و در نخاع فرو رفته. دنده‌ها هم شکسته و یک قسمت از ریه‌اش را سوراخ کرده. عفونت ریه‌ خیلی بالاست. شانه راست و دست راستش پلاتین می‌خواهد. نصف پیشانی‌اش هم رفته. دکترها گفته‌اند احتمال قطع نخاع وجود دارد.»

سارا عبدالمالکی دانشجوی تربیت بدنی است و سی‌دی باید در امتحانات آخر ترم شرکت می‌کرد. پدرش کارگر است. خودش هم درآمدی از ورزش نداشت اما خانواده اش پس از تصادف بیش از ۳۲ میلیون تومان برای او هزینه کردند.

مادر سارا که خود نیز جزو بیماران خاص است، درباره تامین هزینه درمان فرزندش گفت:«از ۵۰ نفر قرض گرفته‌ایم. یکی از دوستان چک ۱۰ روزه داده. از بقیه هم دویست هزار تومان، یک میلیون تومان و ... گرفته‌ایم. چند بار جراحی‌اش کرده‌اند. چند جراحی دیگر هم می‌خواهد. نه خانه‌ای داریم و نه ماشینی که بفروشیم. همه اثاث خانه را هم بفروشیم، هزینه درمانش نمی شود.»

در پی تصادف و مصاحبه مادر سارا، خبرنگاران با مسئولین ورزشی تماس گرفتند. نایب رئیس زنان در فدراسیون هندبال گفت از حادثه بی‌اطلاع است و بعداً پاسخگو خواهد بود اما بعداً دیگر جوابگوی تماس‌ها نشد!

با موجی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه افتاد، مبالغی جمع آوری شد. حضور علی دایی و اشکهای او بر بالین بیمار نیز بازتاب گسترده‌ای در شبکه تلگرام داشت، تا اینکه سرانجام، وزارت ورزش واکنش نشان داد.

ناظمی مسئول روابط عمومی این وزارتخانه که با عنوان نماینده حراست در سفر تیم ملی تیروکمان به آمریکا حضور داشت، پس از بازگشت به ایران گفت: وزارتخانه وظیفه خود می‌داند از قهرمانانش همه گونه حمایت مادی و معنوی را داشته باشد.

وزارت ورزش اعلام کرد مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی این وزارتخانه، هزینه پزشکی این ملی‌پوش مصدوم را به طور کامل پرداخت می‌کند.

در حالی که پیشتر حضور رباب شهریان معاون امور بانوان وزارتخانه بر بالین بیمار، تأثیری در روند پیگیری وضعیت او ایجاد نکرده بود، این بار مسئولین وزارتخانه در تماس با مادر سارا، اعلام کردند «به هیچ عنوان نگران هزینه درمان دخترش نباشد.»

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، هم ضمن عیادت از سارا عبدالمالکی در بیمارستان آسیا، اعلام کرده بود دستورهای لازم را برای ادامه درمان وی صادر کرده. ​

در این بین، خانواده سارا با مسدود شدن حساب بانکی خود مواجه شده‌اند. حسابی که تعدادی از هنرمندان، ورزشکاران و مردم کمک‌های مالی خود را به آن واریز کرده‌اند.

روزنامه ایران ورزشی نوشته است: انجمن راگبی نسبت به اعلام شماره حساب واکنش نشان داده و از خانواده سارا خواسته‌اند که کمک مالی دریافت نکنند.

مریم ابوترابی مادر سارا در این باره گفته: کارتم مسدود است. نه پولی به حساب ریخته می‌شود و نه پولی می‌توانم برداشت کنم. نمی‌دانم چرا این کار را با ما کردند. این پول هدیه مردم است به مادری که جز دعا در حقشان نمی‌تواند کاری کند. اما به نظر می‌رسد برای برخی‌ها خوشایند نیست.

او درباره وعده‌های مسئولین گفته: این قول‌ها دلگرم‌کننده است اما امروز به عملی شدن آنها نیاز دارم. امروز که برای خرید هر وسیله درمانی سارا باید هزینه کنم.

XS
SM
MD
LG