لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۶

تبعات بازی پرسپولیس و الهلال؛ محرومیت تعلیقی و جریمه نقدی


 بازی پرسپولیس-الهلال
بازی پرسپولیس-الهلال

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۷۰ هزار دلار جریمه و تحمل یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگران در لیگ قهرمانان آسیا محکوم کرد.

باشگاه الهلال در شکایت خود به کنفدراسیون اعلام کرده بود، تماشاگران پرسپولیس شعارهای سیاسی سر داده‌ و بطری آب به سمت بازیکنان الهلال پرتاب کرده‌اند.

در جریان نیمه دوم بازی پرسپولیس و الهلال، ارسال کرنر بازیکن الهلال با تاخیر مواجه شد. زیرا برخی تماشاگران اشیایی را به سمت او پرتاب کردند. بازیکنان پرسپولیس از جمله محمد نوری کاپیتان این تیم، به سمت تماشاگران رفته و از آنها خواستند به بازیکن حریف اجازه ارسال کرنر را بدهد.

بنا بر اعلام سایت باشگاه پرسپولیس، کنفدراسیون فوتبال آسیا «از قوانین تجهیزات و البسه» به موضوع تخلف باشگاه پرداخته و براساس عدم رعایت موازین مقرر، ۴۰ هزار دلار جریمه در نظر گرفته است.

باشگاه پرسپولیس، توضیحی درباره جزئیات این جریمه نقدی اعلام نکرده و مشخص نیست در تجهیزات و البسه، کدام تخلف را مرتکب شده که جریمه آن، از جریمه مربوط به تماشاگران هم سنگین‌تر است.

همچنین بر اساس ماده ۷۶ از کدهای انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، موضوع تماشاگران و اتفاقات روی داده روی سکوها در بازی با الهلال نیز بررسی شده و ۳۰ هزار دلار جریمه در نظر گرفته شده است.

طبق ماده ۳۳ همین قوانین، پرسپولیس به یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگران در لیگ قهرمانان آسیا به مدت دو سال محکوم شده. در صورتی که اتفاقات مشابه در دو سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا تکرار شود، محرومیت مورد نظر اعمال خواهد شد.

با توجه به ناکامی پرسپولیس در فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران، این باشگاه قطعاً سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور نخواهد داشت.

AFC تاکید کرده است که جرایم نقدی باید ظرف ۳۰ روز پس از ابلاغ رأی پرداخت شود.

این در حالی است که پرسپولیس به خاطر هشدار برانکو ایوانکوویچ مبنی بر قطع همکاری و شکایت اشپیتیم آرفی بازیکن سابق و مانوئل ژوزه سرمربی سابق، موظف به پرداخت مبالغ هنگفت نقدی در روزهای آینده است اما فعلاً حامی مالی ندارد و وضعیت مدیریتی‌اش برای فصل آینده نامشخص است.

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس پیگیر طلب ۳۰۰ میلیون تومانی‌اش است. علیرضا امامی‌فر از دستیاران او هم ۱۰۰ میلیون تومان از باشگاه طلبکار است. امامی‌فر به سایت ورزش سه گفته است: «این نوع مدیریت باعث می‌شود بدهی روی بدهی بیاید.»

نادر باقری مربی سابق دروازه‌بان‌های پرسپولیس قرارداد ۱۴۰ میلیون تومانی داشته که فقط ۳۴ میلیون تومان دریافت کرده. او می‌گوید: «حتی اگر شکایت کنیم، حکم کمیته انضباطی اجرا نمی‌شود و عملاً دستمان به هیچ جا بند نیست.»

مومنی مربی بدنساز پرسپولیس ۱۰۶ میلیون تومان طلبکار است. حسین عبدی سرمربی موقت پرسپولیس در بازی با النصر نیز پیگیر مطالباتش است. او از دوره قبلی هم هنوز به مرحله تسویه حساب نرسیده و می‌گوید: «اجرای حکم کمیته انضباطی آماده است اما هنوز اقدامی نکرده‌ام.»

در این بین، فصل جدید نقل و انتقالات آغاز شده اما هیچکدام از بازیکنان پرسپولیس مطالبات فصل قبل خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند.

حدود هفت میلیارد تومان بدهی مالیاتی نیز به عهده باشگاه پرسپولیس است. تعهدی که سیدجلال حسینی را ممنوع الخروج کرد و باعث شد این مدافع با تجربه، نتواند در بازی با ازبکستان، تیم ملی را همراهی کند.

XS
SM
MD
LG