لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

پرسپولیس باز پیشتاز شد


تیم پرسپولیس در حال تمرین(عکس: ایسنا)
تیم پرسپولیس در حال تمرین(عکس: ایسنا)

در يک بازی تماشايی تيم فوتبال پرسپوليس با پيروزی دو بر يک بر تيم پيکان، بار ديگر پيشتاز جام خليج فارس ايران شد.


هفته بيست و يکم ليگ برتر فوتبال ايران روز جمعه ۲۶ بهمن در شرايطی آغاز شد که مسابقه دو تيم پاس و برق شيراز به علت بارش برف سنگين در همدان لغو شد ولی در مقابل مسابقه دو تيم صنعت نفت آبادان وملوان که به روز شنبه موکول و به ورزشگاه ميرزا کوچک خان رشت منتقل شده بود، در همان روز جمعه و در بندر انزلی انجام شد که بدون گل تمام شد.


اين هفته از ديدگاه رده بندی ويژگی خود را داشت. در پی کسر پنج امتياز از سپاهان رده دومی و لغزش اين تيم به رده سوم، تيم پرسپوليس پيشتاز هم به دستور فيفا شش امتياز جريمه شد تا به ناگاه صباباتری پيشتاز شود. اما تنها برای چند روز!


در حضور حدود ۴۵۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی ماته چوويچ در دقيقه ۱۸ دروازه تيم پيکان را گشود. اين دومين گل بازيکن کروآت بود. اويک هفته پيش از اين نيز گل تساوی بخش پرسپوليس به ابومسلم را زد. نيمه نخست با همين گل به پايان رسيد.


نيمه دوم بازی شکل جالب تری به خود گرفت. پيکان با همه توان در جست و جوی گل تساوی بخش بود و در دقيقه ۶۵ با پاس داريوش يزدانی وضربه تماشايی مصطفی مهدی زاده از پشت محوطه جريمه، بازی به تساوی کشيد شد.


در روزی که پرسپوليس منسجم تر و مصمم تر بازی می کرد، شکنندگی خط دفاعی پرسپوليس را بازی موثر مردان ميانی و حمله تيم سرخپوش جبران می کردند.

پس از اين گل بازی شکل دلپذيری پيدا کرد و پيکان با روحيه ای دوچندان بارها در آستانه گل پيروزی بخش هم قرار گرفت. اما افشين قطبی، سرمربی پرسپوليس با يک تعويض به موقع و فرستادن محسن خليلی به زمين، زمينه گل پيروزی را فراهم ساخت.


در روزی که پرسپوليس منسجم تر و مصمم تر بازی می کرد، شکنندگی خط دفاعی پرسپوليس را بازی موثر مردان ميانی و حمله تيم سرخپوش جبران می کردند.


در دقيقه ۷۸ مته چوويچ نقش موثری در رسيدن به هدف تيم پرسپوليس ايفا کرد. او از ميانه ميدان پا به توپ چند بازيکن پيکانی را مقهور حرکت تکنيکی خود کرد تا در پشت محوطه جريمه توپ را به آقايی در سمت راست درون محوطه بفرستد و ارسال زمينی و عالی اين بازيکن زمينه ساز گل پيروزی بخش با ضربه خليلی شد. با اين گل طلسم دستيابی به دهمين گل خليلی هم شکسته شد.


در اين بازی پر افت وخيز و تماشايی کريم باقری نقش ارزنده ای در آهنگ تهاجمی تيم پرسپوليس داشت و عليرضا نيکبخت از چهره های شاخص تيم سرخپوش بود. در تيم پيکان ورود داريوش يزدانی در نيمه دوم آهنگ مطلوبی به تيم سرسخت تهرانی داد.


اکنون پرسپوليس با ۳۷ امتياز بار ديگر پيشتار ليگ برتر شد وسپاهان هم با ۳۶ امتياز تيم تعقيب کننده. کسر شش امتياز از پرسپوليس به دليل عدم انجام تعهدات مربوط به رافائل بازيکن فصل پيش آفريقايی بود. صبا باطری با ۳۵ امتياز، برق شيراز با ۳۱ امتياز و ابومسلم با ۳۰ امتياز به ترتيب در رده سوم تا ششم قرار گرفتند.


گل استثنايی دروازه بان


سوشا مکانی، دروازه بان تيم سپاسی، در دقيقه پنجم دروازه صباباتری را گشود تا اين تيم در آستانه شکست و از دست دادن پيشتازی قرار گيرد!


مکانی با ارسال توپ استثنايی اش تا محوطه جريمه حريف، شاهد ورود آن به دروازه صبا بود. با اين گل نيمه نخست به سود سپاسی پايان يافت تا در پايان سپاسی به پيروزی قاطع سه بر يک دست يابد. بهمن طهماسبی در دقيقه ۴۷ و خالقی فر در دقيقه ۵۶ گلهای ديگر تيم شيرازی را زدند. تک گل صبا را بابک حاتمی در دقيقه ۴۸ به ثمر رساند.


در ورزشگاه اکباتان دو تيم راه آهن و سپاهان بر روی زمينی پوشيده از خاک اره به مصاف هم رفتند و سپاهان با تک گل احسان شاه صفی در دقيقه ۳۶ از راه آهن پيش افتاد و تا رسيدن به سه امتياز آن را حفظ کرد. تيم سپاهان با همين گل بار ديگر صاحب رده دوم شود.


پگاه بعد از دو پيروزی بر پرسپوليس و صنعت نفت، سرانجام در مشهد متوقف شد و سه بر يک به ابومسلم باخت تا باز به قعر جدول برود. محمد حسينی در دقيقه ۵۲، وحيد عسگری در دقيقه ۷۰ و رضا شهرکی در دقيقه ۷۷ گل زدند.


نيمه نخست با گل دقيقه ۳۱ مصطفی حاجتی يک بر صفر به سود پگاه بود، اما ابومسلم برخلاف بازی هفته پيش در برابر پرسپوليس که در نيمه نخست سه گل زد و در نيمه دوم سه گل خورد، اين بار در نيمه دوم سه گل زد.


در اهواز پيروزی دست به دست شد تا سرانجام استقلال اين شهر با مس کرمان دو بر دو مساوی کند. داود حقی در دقيقه ۱۸ از نقطه پنالتی و رضا طاهری در دقيقه ۴۰ برای استقلال و مجيد خدابنده لو در دقيقه ۳ و اوچه در دقيقه ۴۶ برای مس گل زدند .


در بندر انزلی ملوان با صنعت نفت و در اصفهان ذوب آهن با سايپا بدون گل مساوی شدند. صنعت نفت برای نخستين بار با سرمربی جديدش، دکتر احمد طوسی به ميدان رفت که پيش از مسابقه گفته بود نه برد اين مسابقه بايد به پای او نوشته شود و نه باخت اين تيم. طوسی پس از بيست سال به تازگی از آمريکا به ايران بازگشته است.


در اصفهان جمشيد رشيدی، مربی تيم ذوب آهن به دليل اعتراض به داور از زمين اخراج شد.


تيم استقلال تهران نیز روز يکشنبه ۲۸ بهمن در تهران ميزبان شيرين فراز کرمانشاه است.


XS
SM
MD
LG