لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

استقلال با صدرنشينی به استقبال پرسپوليس مي رود


هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال ايران با دو تساوی بدون گل به پايان رسيد و استقلال مجدداً به صدر جدول بازگشت. فولاد خوزستان نيز رده سوم را از سپاهان پس گرفت.

استقلال در آستانه شهرآورد شماره ۷۶ به بندرانزلی رفته بود و برای پس گرفتن صدر جدول از تراکتورسازی تبريز، فقط به يک مساوی مقابل ملوان نياز داشت. در اين بازی که با حضور کارلوس کي روش سرمربی تيم ملی ايران برگزار شد، شاگردان امير قلعه نويی به هدف خود رسيدند و دروازه تيمشان را بسته نگه داشتند.

سعيد عزت اللهی شانزده ساله ۶۷ دقيقه برای ملوان بازی کرد و سرانجام جای خودش را به حسين بادامکی بازيکن سابق پرسپوليس داد. وقتی او سال گذشته مقابل پيکان به زمين آمد، عنوان کم سن و سال ترين بازيکن تاريخ ليگ برتر را نيز نصيب خود کرد. عزت اللهی عضو تيم ملی نوجوانان ايران است.

در اين بازی مانند رقابت پرسپوليس مقابل داماش، استقلال محتاط تر از هميشه بازی کرد. در طرف مقابل تيم ملوان در امتداد اين بازی نه چندان جذاب، دو بار با شوت های سنگين مهرداد اولادی تماشاگرانش را به وجد آورد. شوت هايی که مهدی رحمتی مهار کرد. ملوان با اين تساوی در رده ششم قرار گرفت.

در اين مسابقه در ترکيب استقلال و پيش از مسابقه همواره پرحاشيه مقابل پرسپوليس، مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، حسن اشجاری، اميرحسين صادقی، جواد نکونام، ساموئل (۸۲ -ميثم بائو)، پژمان منتظری، ويسنته آرزه، آرش برهانی (۵۷- سياوش اکبرپور)، ايمان موسوی و فرزاد حاتمی (۳۳- مجتبی جباری) به ميدان رفتند.

در ديگر بازی برگزار شده، مس در ورزشگاه باهنر کرمان به مصاف فولاد خوزستان رفت که اين بازی هم با تساوی بدون گل به پايان رسيد. فولاديها چهارده هفته متمادی است که شکستی متحمل نشده اند و همراه با استقلال، تراکتورسازی و سپاهان، مربع مدعيان تصاحب جام قهرمانی را تشکيل داده اند.

لوکا بوناچيچ از وقتی سرمربيگری مس کرمان را بر عهده گرفته به پيروزی دست پيدا نکرده نو تيمش از چهار بازی فقط دو امتياز گرفته. با اين تساوی مس کرمان ۲۹ امتيازی شد و در رده دوازدهم باقی ماند. فولاد ۳۸ امتيازی نيز به رده سوم صعود کرد.

اظهارات مربيان

سرمربی تيم فوتبال استقلال، حضور سعيد عزت اللهی ۱۶ ساله در ترکيب ملوان را از نکات جالب توجه اين مسابقه دانست و شجاعت در ميدان دادن به او را به محمد احمدزاده تبريک گفت.

قلعه نويی اين ادعا که به بازيکنانش توصيه کرده بود به خاطر شهرآورد تهران محتاط تر بازی کنند را رد کرد و گفت: با تمام توان وارد ميدان شديم، حتی بازيکنان دو اخطاره را به ميدان فرستادم. به ملوان هم به اندازه پرسپوليس احترام ميگذارم و اين ديدار برای ما مهمتر از بازی با پرسپوليس بود. اگر مي توانستيم سه امتياز را بگيريم با روحيه بهتری به مصاف پرسپوليس مي رفتيم.

سرمربی استقلال، با پذيرفتن اين موضوع که ملوان کنترل بازی را در دست داشت، علت نيمکت نشينی مجتبی جباری را شرايط نامناسب زمين و هراس از مصدوميت مجدد او عنوان کرد و در عين حال گفت به خاطر بازی عصبی فرزاد حاتمی، ناگزير شده است جباری را خيلی زود به ميدان بفرستد.

محمد احمدزاده سرمربی ملوان هم که در هفته های اخير نسبت به روند داوريها معترض بوده، در اين باره گفت: مقابل پرسپوليس در انزلی داور گل ما را قبول نکرد. اين اتفاق مقابل فجر سپاسی نيز تکرار شد. تاکنون چندين پنالتی را برايمان نگرفته اند.

در حاشيه آخرين روز از هفته بيست و دوم ليگ برتر، جلسه مهدی تاج سرپرست جديد سازمان ليگ با اميد نمازی مربی تيم ملی به نمايندگی از کارلوس کي روش در محل سازمان ليگ برگزار شد.

فارس نيوز گزارش داده در اين جلسه سرپرست سازمان ليگ و مربی تيم ملی درباره در اختيار قرار دادن بازيکنان باشگاهی به اردويهای تيم ملی به توافق نرسيده اند.

سرپرست سازمان ليگ اعلام کرده تيم ها برای حضور در ليگ قهرمانان آسيا، ليگ برتر و جام حذفی به بازيکنان خود نياز دارند و امکان حضور طولانی مدت بازيکنان در اردو وجود ندارد.

کي روش با تاييد عدم موفقيت اين جلسه، ابراز اميدواری کرده است دو طرف در جلسه ديگری که روز دوشنبه در فدراسيون فوتبال برگزار خواهد شد به توافق برسند.
XS
SM
MD
LG