لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

شکست سنگين پرسپوليس و استقلال


طرفدران تیم استقلال برعلیه کادر فنی این تیم شعارهایی سر دادند.
عکس از مهر
طرفدران تیم استقلال برعلیه کادر فنی این تیم شعارهایی سر دادند. عکس از مهر

در هفته بيست و هفتم ليگ برتر باشگاههای ايران، پرسپوليس و استقلال هردو با نتیجه مشابه چهار بریک مغلوب حریفان شهرستانی خود شدند.


استقلال تهران در ورزشگاه آزادی در برابر پگاه گیلان تن به شکست چهار بر یک داد و پرسپولیس بازی را با همین نتیجه به استقلال اهواز واگذار کرد.


ماجرای پرتاب گاز اشک آور در اوايل مسابقه پرسپوليس در اهواز به سوی نيمکت نشينان تيم تهرانی، رويدادی بود که علاوه بر اشک آلود کردن چشم چند تن از بازيکنان و اطرافيان نيمکت تيم سرخپوش از جمله هادی دذفولی – ناظر داوری- و تصويربردار تلويزيون اهواز، به تاخير بازی برای برای نه دقيقه منجر شد.


شکست های مشابه چهار بر يک پرسپوليس و استقلال در روز جمعه ۲۳ فروردين، دو تيم پر طرفدار تهرانی را در آستانه تغيير و تحولی در کادر فنی اش قرار داد.


اين شکست ها حاشيه هايی نيز به همراه داشت که وجه مشترک آن برخورد طرفداران با کادر فنی و درگيری بازيکنان به هنگام بازی در اهواز و در پايان بازی در تهران بود.


پرتاب گاز اشگ آور در ابتدای مسابقه پرسپوليس تهران و استقلال در اهواز هم يک ماجرای کم نظير در فوتبال ايران بود.


درگيری با بازيکنان پگاه


به گزارش خبرگزاری فارس، با سوت پايان مسابقه در تهران، بازيکنان تيم استقلال تهران با باريکنان تيم پگاه رشت به طور فيزيکی درگير شدند.


بر پايه اين گزارش، يکی از بازيکنان استقلال با ابراهيم تقی پور، مدافع پگاه، درگيری فيزيکی پيدا کرد و مدافع پگاه نقش بر زمين شد.


مهرداد پولادی از تيم استقلال نيز با شماری از بازيکنان حريف درگير شد. اين خبرگزاری می افزايد: بيژن کوشکی، مجتبی جباری، مهرداد پولادی و حميد شفيعی به هنگام ترک ورزشگاه با دو هوادار تيم استقلال درگيری فيزيکی پيدا کردند.


اين دو هوادار به بازيکنان استقلال لقب « بی غيرت » دادند که اين باعث خشم چهار بازيکن استقلال، درگيری فيزيکی و مصدوميت شديد دو هوادار شد. دو هوادار به دليل شدت مصدوميت راهی بيمارستان شدند.


درخشش چاوشی


کمتر گمان می رفت استقلال در حضور حدود بيست هزار تماشاگر طرفدار خود چنان بازی سردرگم و ضعيفی را در برابر تيم رده هفدهم پگاه رشت نمايش دهد که پذيرای چهار گل شود.


رضاچاوشی در به ثمر رساندن گل روحيه بخش اول پگاه در نيمه اول، نقش اصلی را داشت و با زدن دو گل ديگر و بارها آزردن مدافعان تيم آبی پوش، مرد اول اين مسابقه بود.


گل نخست در دقيقه چهلم و در پی يک ضربه کرنر برای پگاه زده شد. ضربه سر چاوشی به همراه دخالت موثر مجتبی جباری ( هافبک بازيساز تيم استقلال ) در به ثمر رسيدن آن موثر بود.


جباری با زدن دو شليک تماشايی – که اولی در نيمه اول با يک ضربه آزاد به ديرک افقی دروازه خورد و ديگری در نيمه دوم پس از خوردن به دو ديرک چپ و راست عمودی دروازه پگاه، به گل ننشست، بد اقبال ترين بازيکن ميدان بود.


گلهای بعدی چاوشی در دقيقه های ۴۷ و ۶۰ بود و محمد رضا مهدوی در دقيقه ۸۷ تير خلاص را برای تيم مهمان شليک کرد.


استقلال بعد از خوردن دو گل، در دقيقه ۵۱ با خطا روی فرهاد مجيدی، کاپيتان تيم استقلال، صاحب يک ضربه پنالتی شد که به ثمر رسيدن آن توسط آرش برهانی برای نه دقيقه اميد ها را برای بازيابی تيم ميزبان دو چندان کرد، اما گل سوم پگاه ضربه سنگينی بر استقلال بود، تا آنجا که اعتراض طرفدران اين تيم از بازيکنان خودی به تشويق بازيکنان تيم پگاه بدل شد و در لحظه های پايانی شعارهايی عليه ناصر حجازی، مدير فنی تيم استقلال سر دادند.


حجازی از جايگاه ويژه با تلفن همراه کادر رهبری تيم را هدايت می کرد. اين شعارها خواهان بازگشت امير قلعه نويی – سرمربی پيشين استقلال – تيم استقلال هم بود که در همان لحظه شکست استقلال، تيم خودش يعنی مس کرمان در خانه يک بر صفر مغلوب صبا باتری تهران شد!


سقوط پرسپوليس به رده سوم


تيم پرسپوليس که در بيشتر هفته های جام خليج فارس پيشتازی را از آن خود داشت، پس از سقوط به رده دوم، با شکست غير قابل پيش بينی چهار بر يک از استقلال اهواز با ۴۲ امتياز به رده سوم سقوط کرد:


پشت سر سپاهان ۴۶ امتيازی – که يکشنبه در انزلی با ملوان بازی دارد- و صبا باتری ۴۵ امتيازی که در زمين مس کرمان برنده شد.


در اهواز هم با يک گل دير هنگام، نيمه نخست به سود استقلال به پايان رسيد. روح الله بيگدلی در دقيقه ۴۱ از اشتباه دفاع ميانی پرسپوليس سود برد و در رويارويی تک به تک با حسن رودباريان به راحتی دروازه بان پرسپوليس را دريپل کرد و با يک ضربه پرسپوليس را با يک گل خورده به رختکن فرستاد.


در حالی که در نيمه دوم انتظار بازی بهتر و تهاجمی تری از پرسپوليس می رفت اين تيم با ادامه يک بازی بی رمق و بی انگيزه به استقبال گلهای بعدی ميزبان آبی پوش رفت.


در دقيقه ۴۸ مصطفی بيژنی، بازيکن ارزنده تيم استقلال اهواز با شليکی توقف ناپذير و تماشايی از پشت محوطه جريمه نتيجه را دو برصفر کرد.


در دقيقه ۵۱ خطای مصطفی حقی پور روی حسين کعبی، بازيکن اهوازی تيم پرسپوليس، به درگيری فيزيکی و اخراج اين دو بازيکن منجر شد.


اين اخراجها گويی تاثير منفی بيشتری روی مردان پرسپوليس داشت. رضا طاهری در دقيقه ۶۵ نمايش گل اول را تکرار کرد و اين بار او همه مدافعان و رودباريان را دريبل کرد تا گل سوم اهوازي ها را به ثمر رساند.


يکی از بی سابقه ترين شکست های تاريخ پرسپوليس وقتی رقم خورد که محمد فعال در دقيقه دوم وقت تلف شده با شليک ديدنی ديگری از فاصله دور نتيجه را چهار بر صفر کرد.


در حالی که شعارهايی عليه افشين قطبی، سرمربی پرسپوليس، از جايگاه تماشاگران به گوش می رسيد، تک گل بی تاثير تيم پرسپوليس در آخرين ثانيه های بازی با ضربه آزاد فرزاد آشوبی به تور دروازه استقلال اهواز رسيد.


اکثریت بیست پنج هزار تماشاگر تماشاگر حاضر در ورزشگاه تختی به تشویق استقلال اهواز می پرداختند.


پرسپوليس هفته پيش را با بحران های داخلی سپری کرده بود که شکست در اهواز آن را به اوج رساند.


صبا باتری با تک گل دقيقه ۳۱ فريدون فضلی بر مس کرمان پيروز شد تا در هفته بيست وهفتم ليگ برتر نگاهش جدی تر شود. فريدون فضلی، گلزن جنوبی ، پس از مصدوميت شديد از ناحيه سر، بازگشتش به تيم اصلی صبا باتری ماجراها و حتی درگيری فيزيکی با محمد حسين ضيايی، سرمربی وقت اين تيم را به همراه داشت که سرانجام با يک کودتای جمعی عليه ضيايی، سرمربيگری تيم به يحيی گل محمدی بازيکن پيشين تيم ملی سپرده شد.


تيم ذوب آهن در فولادشهر اصفهان مسابقه يک بر صفر باخته را به پيروزی دو بر يک بدل کرد.


پس از گل محمد حسينی در دقيقه ۶۱ برای ابومسلم مشهد، گلهای اسماعيل فرهادی در دقيقه ۶۷ و محمد رضا خلعتبری در دقيقه آخر مسابقه، کفه ترازو را برای ياران بيژن ذوالفقارنسب سنگين کرد.


پیروزی پاس


تيم پاس همدان هم مسابقه ای پر فراز و نشيب در خانه اش را سرانجام با پيروزی سه بر دو بر تيم بحران زده اين هفته – پيکان تهران به پايان رساند. با شکست های سنگين تيم پيکان در برابر تيمهای راه آهن و سپاسی، سرمربيگری تيم از دارابينيان ارمنستانی به علی اصغر مدير روستا سپرده شد تا او در نخستين رهبری اش در اين فصل با گلهای آخرين لحظه های مسابقه، بازی برده را ببازد.


در حضور حدود پنج هزار تماشاگر همدانی و در مسابقه ای که برتری دو بار دست به دست شد، امير ابوچا در دقيقه های ۲۴ و ۴+۹۰ گلهای اول و آخر بازی را به ثمر رساند و موثرترين بازيکن تيم پاس بود. محمد علی علوی در دقيقه ۸۸ گل ديگر اين تيم را زد. مرتضی عزيزمحمدی در دقيقه ۲۵ و ابراهيم توره در دقيقه ۴۸ گلهای تيم پيکان را به ثمر رساندند.


ديدار تيم‌های راه‌آهن تهران و سپاسی در شيراز نيز يک بر صفر به سود راه آهن به پايان رسيد تا نوار پيروزيهای اين تيم به سرمربيگری داوود مهابادی پور ادامه يايد.


هادی اصغری با زدن تک گل اين مسابقه در دقيقه ۸۵ با ۱۲ گل پيشتاز گلزنان ليگ شد. شيرين فراز کرمانشاه مسابقه دو بر صفر برده در برابر مهمانش برق شيراز را از دست داد و دو بر دو کرد.


XS
SM
MD
LG