لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۶

باقر اسدی، «ديپلمات بازداشت شده» با قرار وثيقه آزاد شد


وکيل‌مدافع باقر اسدی، ديپلمات بازداشت شده ايرانی، روز يکشنبه ۲۳ تيرماه گفته است که موکلش با صدور قرار وثيقه از زندان آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، هوشنگ پوربابايی، وکيل‌مدافع باقر اسدی، اضافه کرده است:« موکلم يکشنبه ۲۳ تير ماه با صدور قرار وثيقه از زندان آزاد شد.»

در ارديبهشت ماه سال جاری خبرگزاری رويترز از بازداشت باقر اسدی خبر داده بود. گزارش ها حاکی است که اين ديپلمات ايرانی در ۲۲ اسفندماه سال گذشته بازداشت شد.

چند روز پس از انتشار خبر بازداشت اين ديپلمات ايرانی، علی اکبر صالحی، وزير خارجه جمهوری اسلامی، ضمن تاييد خبر بازداشت باقر اسدی، از او به عنوان يکی از «کارکنان خوش‌نام و باسابقه» اين وزرات‌خانه ياد کرده بود.

علی اکبر صالحی ابراز اميدواری کرده بود که «سو‌ءتفاهم پيش‌آمده» در مورد بازدشت اين ديپلمات ايرانی «بر طرف شود».

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی کارنامه باقر اسدی را در وزارت خارجه بسيار خوب خوانده و ياد آور شده بود:« ما جز تلاش برای تامين منافع کشورمان از اسدی چيزی نديديم و سوء تفاهمی پيش آمده که اميدواريم برطرف شود.»

وزير خارجه ايران در خصوص دلايل بازداشت باقر اسدی گفته بود:« يکی از نهادها مسئله‌ای را مطرح کرده که اميدواريم صحت نداشته باشد و يک سوء تفاهم باشد.»

علی اکبر صالحی با اشاره به اين که «علت بازداشت اسدی انتخاباتی نبوده است» گفته بود:« ما اسدی را متدين، عامل به احکام و دارای خانواده‌ای شريف می‌دانيم که سوابق درخشانی دارد و اميدواريم به زودی آزاد شود.»

در همین زمینه، دادستان تهران اخيرا درباره پرونده این دیپلمات ایرانی گفته بود که تحقيقات اين پرونده رو به اتمام است و هر زمان که تحقيقات پرونده به اتمام برسد، بازپرس تعيين تکليف می‌کند.

پیشتر حسين عليزاده ديپلمات پيشين ايران در فنلاند در مورد بازداشت آقای اسدی به راديو فردا گفته بود که اين اتفاق در فرودگاه، هنگام بازگشت او از استانبول به تهران رخ داده است.

باقر اسدی به تازگی مسئوليت گروه کشورهای هشتگانه اسلامی در حال توسعه، موسوم به گروه هشت را در استانبول بر عهده داشته است.

ديپلمات پيشين ايران در فنلاند، «طيف فکری» آقای باقری را «نزديک به جناح اصلاح‌طلب» عنوان کرده است.
XS
SM
MD
LG