لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۱

پرسپوليس به فينال جام حذفی فوتبال ايران رسيد


تيم فوتبال پرسپوليس با پيروزی مقابل ميزبان خود داماش گيلان، راهی فينال جام حذفی شد تا برای کسب جام قهرمانی که هنوز زمان برگزاري اش اعلام نشده رو در روی سپاهان اصفهان بايستد.

رقابت پرسپوليس و داماش از مرحله نيمه نهايی جام حذفی در ورزشگاه عضدی رشت و در حضور بيش از ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد. بازی در طول ۹۰ دقيقه وقت قانونی و دو وقت اضافه با نتيجه مساوی يک بر يک به پايان رسيد تا بازی به ضربات پنالتی کشيده شود.

داماش پنالتی اول خود را از دست داد و با گل شدن بقيه ضربات از سوی هر دو تيم، اين پرسپوليس بود که در مجموع، با نتيجه ۶ بر ۴ به برتری رسيد و فيناليست شد. پيش از اين سپاهان اصفهان هم با غلبه بر ميزبان خود استقلال تهران، راهی ديدار نهايی شده بود.

در جريان بازی پرسپوليس و داماش، امين متوسل زاده هشت دقيقه بعد از ورود به زمين در دقيقه ۷۱ با ضربه سر از داخل محوطه جريمه برای داماش گل زد تا تعويض طلايی داماش لقب بگيرد. اما محمد نوری هم فقط ۹ دقيقه پس از ورودش به ميدان در دقيقه ۸۳ پا توپ وارد محوطه جريمه داماش شد و گل پرسپوليس را به ثمر رساند تا رويای فيناليست شدن داماش را نقش بر آب کند.

در نيمه دوم و با حضور علی کريمی در زمين به جای پروويچ، مسابقه سرعت بيشتری گرفت و سرخپوشان بازی روانتری به نمايش گذاشتند. با اين حال داماش بود که گل نخست را به ثمر برساند. گل محمدی که تيمش را بازنده ميديد، رضا حقيقی را بيرون کشيد و محمد نوری را به زمين فرستاد. تعويض سرمربی پرسپوليس مثل تعويض افشين ناظمی در تيم مقابل به ثمر نشست و پرسپوليس توانست گل تساوی را بزند.

بازی در دقايق پايانی به خاطر برخورد بازيکنان به جنجال کشيد و حدود يک دقيقه متوقف شد. در زمانهای تلف شده هم حملات نصفه و نيمه نتيجه ای نداشت. در مجموع، پرسپوليس و داماش فوتبالی کسل کننده را به نمايش گذاشتند که فاقد جذابيتهای مالوف در جام حذفی بود.

پنالتي های پرسپوليس را هادی نوروزی،حسين ماهينی، سيدجلال حسينی، علی کريمی و کريم انصاريفرد نواختند و همگی نيز موفق بودند.

پنالتي های داماش گيلان توسط ابوذر رحيمی، محمد آبشک، افشين چاووشی و حسين ابراهيمی زده شد. پنالتی رحيمی با وجود فريب خوردن نيلسون و شيرجه او در جهت مخالف، به تير دروازه خورد و گل نشد.

در ترکيب تيم داماش گيلان حسن رودباريان، محمدرضا مهدوی، محمد آبشک، مرتضی ابراهيمی، مصطفی حاجتی، حسين کوشکی (هادی سهرابی)، ابوذر رحيمی، محمد مختاری، ابوالفضل حاجيزاده (امين متوسلزاده)، حسين ابراهيمی و عليرضا جهانبخش بازی کردند.

در ترکيب تيم پرسپوليس نيلسون، محسن بنگر، سيدجلال حسينی، حسين ماهينی، اميرحسين فشنگچی، مارکو پروويچ (۶۲- علی کريمی)، غلامرضا رضايی، ميثم نقي زاده، ولاتکو (۷۵- هادی نوروزی)، کريم انصاريفرد و رضا حقيقی (۷۴ - محمد نوری) به ميدان رفتند.

بازيکنان دو تيم قبل از شروع مسابقه به خاطر درگذشت مادر مهدی مهدوي کيا، يک دقيقه سکوت کردند. محسن بنگر و عليرضا نورمحمدی دو بازيکن پرسپوليس در پايان بازی تست دوپينگ دادند.

يحيی گل محمدی پس از پيروزی بر داماش گيلان گفت: در اين زمين با داماش بازی کردن مشکل است اما بازيکنان ما جنگيدند و در ضيافت پنالتيها خيلی خوب ظاهر شدند. اگر فيناليست هستيم يکی از عواملش نوری است که برگ برنده ما در چند بازی گذشته بوده.

سرمربی پرسپوليس درباره سه بازی آينده تيمش در ليگ برتر گفت: آن سه بازی دستگرمی است، ولی با تمام قوا بازی ميکنيم و بايد جايگاه خوبی به دست بياوريم. تيم را زمانی که تحويل گرفتم دوازدهم بود، الان ششم هستيم اما مي توانيم به رتبه پنجم هم برسيم.

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان هم پس از کسب اطلاع از فيناليست شدن پرسپوليس گفت: «پرسپوليس تا دقيقه ۸۳ عقب بود و اگر به گل نمي رسيد الان حذف شده بود، برايمان پرسپوليس و داماش فرقی نميکند. در فينال با قدرت به جنگ پرسپوليس ميرويم.»

در حاشيه بازی پرسپوليس و داماش، برخی تماشاگران حاضر در ورزشگاه با الفاظی تند عليه محمد رويانيان شعار دادند. مدير عامل نظامی پرسپوليس در پايان بازی بدون نام بردن از امير عابدينی گفت: آقايانی که خود را پرسپوليسی ميدانند جوسازی کردند اما بازنده و روسياه شدند. تأسف شديد من از افرادی است که اقداماتی انجام دادند تا عليه من فحاشی شود. غير قابل تصور بود که به من بي حرمتی شود.
XS
SM
MD
LG