لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۱

محمد نوری‌زاد در زندان مشهد اقدام به «خودکشی کرد»


محمد نوری زاد پیش از این چند بار اعتصاب غذا کرده است
محمد نوری زاد پیش از این چند بار اعتصاب غذا کرده است

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد خبر داد که او در زندان مشهد رگ خود را زده، اما نجات یافته است. او پیش از این تهدید کرده بود که در اعتراض به آزار خانواده‌اش خودکشی خواهد کرد.

فاطمه ملکی در گفت‌وگو با رادیو فردا اظهار داشت که آقای مکی وکیل محمد نوری‌زاد در زندان وکیل‌آباد مشهد با او دیدار کرده است و محمد نوری زاد با سر و دست باند پیچی شده در محل ملاقات حاضر شده است.

فاطمه ملکی می‌گوید، گویا آقای نوری زاد رگ دست خود را زده بود که آقای مکی از او می پرسد چرا دست به این اقدام زده است.

فاطمه ملکی به نقل از آقای مکی گفته است: محمد نوری زاد تاکید کرده است که پشت اقدام او یک فهمی است و برای شخص خود این کار انجام نداده بلکه برای تمامی زندانیان سیاسی دست به چنین اقدامی زده است.

طبق این اظهارات محمد نوری زاد گفته است: هدفم این بوده که پیام مظلومیت زندانیان سیاسی را برسانم که چه فشارهایی برا آنها وارد می‌کنند.

فاطمه ملکی در ادامه گفته است: آقای نوری زاد و دوستانشان بی‌گناه بازداشت شده اند و طی در حدود ۹ ماه گذشته به آنها مرخصی نمی‌دهند، اجازه تلفن زدن را نمی‌دهند و آنها را تنگنای مضاعفی قرار داده‌اند.

فاطمه ملکی همچنین تاکید کرده است که با انتقال محمد نوری زاد به تهران مخالفت شده است.

محمد نوری‌زاد، فعال سیاسی محبوس در زندان مشهد و از امضاءکنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای، روز ۹ اردیبهشت ضمن انتشار یک فایل صوتی از قصدش برای «خودکشی اعتراضی» خبر داده بود. وی دلیل این تصمیم خود را آزار خانواده‌اش ذکر کرده است.

پسر این فعال سیاسی اخیرا به سه سال و نیم حبس محکوم شده است. محمد نوری‌زاد پیش از این چند بار بازداشت شده و اعتصاب غذا کرده است.

XS
SM
MD
LG