لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۰

تاریخ‌سازی آقای نادال و خانم اشویانتک در فرنچ اوپن


ایگا اشویانتک که نفر ۵۴ جهان بود، در این دوره از مسابقات حتی یک ست هم واگذار نکرد
ایگا اشویانتک که نفر ۵۴ جهان بود، در این دوره از مسابقات حتی یک ست هم واگذار نکرد

ایگا اشویانتک و رافائل نادال عنوان قهرمانی مردان و زنان در آخرین گرنداسلم سال ۲۰۲۰ را نصیب خود کردند.

اشویانتک ۱۹ ساله نخستین تنیس‌باز لهستانی است که موفق به قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم شده.

این افتخار در روزی نصیب ورزش لهستان شد که کریسچف دودا هم در شطرنج به دو سال شکست ناپذیری ماگنوس کارلسن نروژی خاتمه داد.

اشویانتک که نفر ۵۴ جهان بود، در این دوره از مسابقات نه تنها یک ست هم واگذار نکرد بلکه اجازه نداد هیچ کدام از رقبایش برای یک ست هم که شده بتوانند کار را به تای‌برک بکشانند.

او هرگز در هیچ تورنمنت رده بزرگسالان به قهرمانی نرسیده بود اما به طرز اعجاب‌انگیز و یک طرفه‌ای توانست در گرنداسلم به قهرمانی برسد.

اشویانتک با خودش قرار گذاشته بود اگر طی دو سال در تنیس به موفقیت نرسد، مسیر درس و دانشگاه را در اولویت قرار دهد. او حالا پس از مونیکا سلز از یوگسلاوی در سال ۱۹۹۲ جوان‌ترین قهرمان در تنیس آزاد فرانسه است‌.

او ضمن تجلیل از رادونسکا قهرمان لهستانی که موفق به قهرمانی در گرنداسلم نشد، گفت هر سال قهرمانی نادال را در این مسابقات می‌دیده و حالا برایش‌ دیوانه ‌کننده است که خودش در همان نقطه ایستاده.

نادال برای سیزدهمین بار قهرمان رولان گاروس شد و تعداد عناوین خود در گرنداسلم را به عدد ۲۰ رساند که با رکورد راجر فدرر برابری می‌کند.

فدرر در همه حساب‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، نادال را دوست و بزرگترین رقیبش در تنیس نامید و گفت رقابت بین‌شان باعث شده هر دو نفر بازیکنان بهتری شوند.

مرد پیشین شماره یک جهان که در رقابت‌های پس از پاندمی کرونا شرکت نکرده و بازگشتش را به سال ۲۰۲۱ موکول کرده، ابراز امیدواری کرد بیستمین قهرمانی فقط گامی باشد در مسیری که هر دو نفر می‌پیمایند.

نوواک جوکوویچ که از یواس اوپن اخراج شد و در فرنچ اوپن به نایب قهرمانی رسید، ۱۷ بار در رقابت‌های گرنداسلم به قهرمانی رسیده.

جوکوویچ در ست اول و دوم دردسری برای نادال ایجاد نکرد و فقط در ست سوم توانست خودی نشان دهد.

تنیس‌باز صربستانی که با وجود این شکست همچنان مرد شماره یک دنیاست، در ست اول با نتیجه یکطرفه ۶-۰ مغلوب نادال شد.

نادال نتیجه ۶-۰ را پیش از فینال، در ست دوم مبارزه با مکنزی مک‌دونالد از آمریکا و ست سوم با استفانو تراوالیا از ایتالیا نیز به جا گذاشته بود.

ماتادور پس از قهرمانی آرزو کرد دوران حرفه‌ای‌ خود را در حالی به پایان برساند که بیش از بقیه موفق به کسب گرنداسلم شده اما در عین حال گفت ذهنش را معطوف به این موضوع نمی‌کند، فقط راه خودش را دنبال خواهد کرد و آینده نشان می‌دهد که چه سرنوشتی در انتظار او و حریفانش است.

در این رقابت‌ها یانیک سینر ۱۹ ساله از ایتالیا توانست الکساندر زورف فینالیست یواس اوپن امسال را حذف کند.

دومینیک تیم از اتریش که فاتح یواس اوپن شده و بخت شماره سه مسابقات بود، در یک‌چهارم نهایی مغلوب دیگو شوارتسمن از آرژانتین شد.

XS
SM
MD
LG